Yngel kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    Yngel kar

    har ett nytt 40l kar till mina guppys och svärdbärare yngel. Mina yngel har alltid bott i en kassa. undrar nu om jag måste ha växter i det karet el ej??? har massa plast växter i den nu. går det bra me plast eller måste det va riktigt??? hur mycket ska temperauren vara och hur länge ska jag göra vattenbyte på den lilla karet? tack för svar
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kör som du gör med det lite större karet med temp och vattenbyte, men byter du vatten oftare så växer även fiskarna fortare.
    Byt även gärna ut plastväxterna mot riktiga växter, och är belysningen lite sämre i det karet så kan nog olika mossor funka bra.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Lowa
      • February 2008
      • 595

      #3
      jag tycker de ska ha riktiga växter eftersom det finns alger på dem som de kan äta om de inte hittar annat. desutom om du har en för start luftström så hindrar ju växterna det till en viss del så inte ynglen bara åker omkring.
      180l Guldfisk
      220l clarias

      Kommentar

      • amoramir
        • December 2007
        • 212

        #4
        Ursprungligen postat av Lowa
        jag tycker de ska ha riktiga växter eftersom det finns alger på dem som de kan äta om de inte hittar annat. desutom om du har en för start luftström så hindrar ju växterna det till en viss del så inte ynglen bara åker omkring.
        har en akvarie lök går det bra om jag lägger den där?( det e ingen stark belysning)

        Kommentar

        • XenOn
          • March 2008
          • 1008

          #5
          Jag har det likadant Mina guppys sprutar ut Har för tillfället 22 små yngel i mitt 35 l med lite växter . Dessutom har jag GH salt, Aquasafe och Flytande koldioxid i för att fiskar ska överleva....jag har även en inbyggd typ av pump..
          Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

          Kommentar

          • Lowa
            • February 2008
            • 595

            #6
            Ursprungligen postat av amoramir
            har en akvarie lök går det bra om jag lägger den där?( det e ingen stark belysning)
            vet tyvärr inget om lökar men visst det går nog:P jag har ju itne ens ett lysrör, bara vanlig lampa, och valisnerian verkar må fintfint iaf :P
            180l Guldfisk
            220l clarias

            Kommentar

            Arbetssätt...