Hur är det nu...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    Hur är det nu...

    Jag har blivit lite förvirrad av att titta på bilder/läsa om guppies, så jag har en fråga här:

    När jag var en liten spoling, så fick jag guppies av en äldre släkting som haft en population gående i evigheter - förmodligen sen sextitalet. De var extremt tåliga, små (hanarna var kanske 1.5cm), oerhört färgstarka och brokiga, utan slöjfenor. Förutom att de var mer utfärgade såg de ut som bilderna på vildform av guppy jag ser på nätet MEN - deras stjärtfenor hade översvärd, undersvärd, dubbelsvärd, eller var rundade. Alla formerna fanns alltså representerade i en salig röra.

    Var dessa guppies vildform, eller var det nån odlingsform?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
  • wierdalien
    • February 2003
    • 936

    #2
    Troligtvis en vildvariant. Dessa vilda stammar kan ha anlag för alla dessa olika varianter på stjärtar som du nämner. Det finns också mång olika vilda varianter med varienrande teckning och färg. Så min gissning är någon typ av vildguppystam


    Akvarievännerna I Borås
    http://www.bostream.nu/blue/aib
    -----------------------

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      Troligtvis en vildvariant.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Tackar. Roligt att veta; synd jag inte visste det då.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      Arbetssätt...