Hjälp mig med guppymat!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    Hjälp mig med guppymat!

    Skulle vilja ha en lista av er av vad guppys kan äta mer än torrfoder
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.
  • PatrikN
    • November 2007
    • 116

    #2
    räkmix, och allt annat som rös sig, Grindalsmask, micromask, bannan flugor, hoppskärtar xD
    ect

    Kommentar

    • Passat
      • February 2008
      • 611

      #3
      mina äter flingfoder, maltablett och frystamygglarver. Det är meningen att malen ska få ha tabletten ifred men det blit inte så. Sen har jag precis skaffat nya som ska få mygglarver som nu även guppysarna äter vilket inte heller är meningen. Men jag ska inte ha dem kvar så länge till.
      240L SA
      70L
      54L

      Kommentar

      • XenOn
        • March 2008
        • 1008

        #4
        Kan de äta vanliga ärtor dvs sådana vi äter till maten?
        Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

        Kommentar

        • Lowa
          • February 2008
          • 595

          #5
          de äter gurka iaf och är väldigt glupska på frysta röda mygglarver :P
          180l Guldfisk
          220l clarias

          Kommentar

          • Emeliefiskare
            • March 2008
            • 12

            #6
            artemia fynkar väldigt bra till de alldra minsta:P de stora med för den dellen

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Mina får olika flingfoder, maltablett, fryst cyklops, nykläckt artemia och fryst ärta som tinats och skalats. Det är vanliga ärtor som serveras till middagen
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Sannstrom
                • August 2007
                • 211

                #8
                guppy, platy, svärdbärare och molly är ganska lika i deras sätt. Dom är alla väldigt glupska och är som en sorts "allätare". Äter i stort sett allt...

                Jag ger mina:

                flingfoder, frysta röda mygg. , frysta dafnier och algtabletter. Men de äter juh som sakt var det mesta. Artemia (nykläckt eller fryst), cyclops, ärtor, gurka

                Prova att stoppa ner en bit tex gurka. äter dom det gillar dom det
                70l : Ancistrus dolichopterus, Chokladfärgad mal.
                Platys, afrikanska dvärgklogrodor.
                Kejsartetra, Dvärggurami.Regnbågshaj.

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #9
                  Är det mestadels yngel så skall du satsa på allt SMÅTT foder, du kan köra vanliga torrfoder i en mortel, sedan häller man detta i en vanlig kryddbirk så kan man "krydda" ner lite yngelfoder då och då på ett smidigt sätt. Jag brukar mortla ciklidpellets, flingfoder, algtabletter mm till yngelfoder. Sedan ger jag också frusna dafnier/bosmider som komplement samt levande micromask och ibland grindalmask också. Till yngel passar inte gurka och ärtor. Om du inte mixat det först alltså, men då blir det svårt att mata med "lagom" mängd.
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • XenOn
                    • March 2008
                    • 1008

                    #10
                    Ursprungligen postat av tummen
                    Är det mestadels yngel så skall du satsa på allt SMÅTT foder, du kan köra vanliga torrfoder i en mortel, sedan häller man detta i en vanlig kryddbirk så kan man "krydda" ner lite yngelfoder då och då på ett smidigt sätt. Jag brukar mortla ciklidpellets, flingfoder, algtabletter mm till yngelfoder. Sedan ger jag också frusna dafnier/bosmider som komplement samt levande micromask och ibland grindalmask också. Till yngel passar inte gurka och ärtor. Om du inte mixat det först alltså, men då blir det svårt att mata med "lagom" mängd.
                    Så endast söndersmulat flingfoder räcker ej?
                    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...