För lite honor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ciwa
    • March 2008
    • 120

    För lite honor?

    Hej. Jag har 3 guppy hanar och 5 guppy honor, har jag för lite honor? Hade nog tänkt att skaffa några till, te.x 1 hane och 2 honor till, låter det smart?
    / C i w a.
    s i m m a l u n g t .
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    #2
    Jag skulle nog skaffat enbart 2 honor till Skippa extrahanen
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Man brukar räkna 2 honor på en hanne, och tänk på att med så många honor (7st) kommer du få ca. 150 yngel varje månad.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Ciwa
        • March 2008
        • 120

        #4
        Tack. Det ska jag ta till mig ^^
        / C i w a.
        s i m m a l u n g t .

        Kommentar

        • Passat
          • February 2008
          • 611

          #5
          Jag fick min guppyhona för ca två½ mån och har jag fått yngel två gånger. Första gången överlevde bara ett, hade inte hunnit skaffa så mycke växer än att gömma i sig. Andra gången fick jag hur mycke yngel som helst. jag rädda 8 st som jag hade lovat bort sedan hoppades jag att naturen skulle ha sin gång och inte så många skulle överleva av resten men tji fick jag. Idag lämnde jag bort minst 20 yngel.

          Honan är redan tjock igen så jag väntar mig bara att det ska komma fler inom en snar framtid. Så jag kan bara tänka mig hur mycke det blir med 7 honor!!

          Jag ska just nu försöka få iväg resten av min guppysar då jag har skaffat nya fiskar som inte går ihop med dem.
          240L SA
          70L
          54L

          Kommentar

          • Ciwa
            • March 2008
            • 120

            #6
            Det är en som förmodligen föder nästa vecka, och en annan om några veckor, 2 andra har inte blivigt tjocka ännu, och den sista honan verkar inte gå ihop med hanarna, hon är INTE på smällen, dom är störst och minst färgglad, min första hona. Hon är "mobbad" som jag kallar det, hon hänger inte med dom andra guppisarna. ;'/ Oroar mig lite grann över henne. :'(
            / C i w a.
            s i m m a l u n g t .

            Kommentar

            Arbetssätt...