En svärdbärar hona död

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna_mvb
    • September 2007
    • 436

    En svärdbärar hona död

    Idag efter jobbet hittade jag en av mina honor liggande bland växterna.
    Hon var helt vitt, med lite färg kvar kring munen och på fenorna. De andra har då redan hunnit äta upp allt maginnehåll.

    Igår verkade hon mkt pigg och var sprängfärdigt.
    Jag tror att det måste ha hänt vid födsel.
    Är det möjligt eller var det det nåt annat?

    Hon var född i karet för drygt 5 månaders sen och det var andra gången hon skulle få yngel. Men hon var jätte tjock den här gången.

    Ledsen är jag, men det är väl naturligt. Jag kan glädja mig av de andra som simmar och tigger mat som vanligt.
    Då behöver jag inte oroa mig så mycket för de andra...men jag kommer titta noga på de nu ändå

    Ledsen Anna
  • Delimes

    #2
    Jag blekagar döden. Jag hittade nydligen min slöjstjärt fastsittande i pumpen, ingen trevlig syn, hade haft en blödning i magen.

    Menmen, att dom andra fiskarna hade ätit upp maginnehållet, det är så naturen går till. Även hur hemskt det än låter.

    Kommentar

    • Anna_mvb
      • September 2007
      • 436

      #3
      Det är just det jag ororar mig för, att de har hunnit ät på henne.
      Tänk om hon var sjuk? Då kan andra bli smittade, brr

      Nej, jag ska hoppas att det var fel vid födsel

      Kommentar

      • Lowa
        • February 2008
        • 595

        #4
        låter sorgligt min älskade molly dog idag :/ hon hade fastnat i en vanlig vattenpest tror ja de heter.. så hon stressa väl sönder sig

        men din fisk kanske var sjuk eller nått, eller om hon skulleyngla och det kom nåon annan fisk å skulle äta dem då de kom ut så anske de bet henne i stället?
        180l Guldfisk
        220l clarias

        Kommentar

        • Delimes

          #5
          Titta noga på dom andra fiskarna ofta. Se om det händer något med dem, ring då till djuraffären och hör vad dert kan vara, då kan du hinna köpa medicin och behandla dom innan dom också dör.

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Jag tror bara att det blev komplikationer vid födseln. Honor kan dö under och efter en förlossning. Men det är bra att vara förberedd om det skulle vara sjukdom.
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            Arbetssätt...