Platy lägger av?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AllaFiskar
    • September 2007
    • 294

    Platy lägger av?

    Har ett vuxet par platy där honan sedan jag skaffade dem i oktober har fått fem kullar.
    Alla gånger utom en har dessa fötts i akvariet, och en gång alltså i yngelkasse. Den gången lyckades jag dock släppa ut yngeln en dag innan jag fick två skalarer (är ej kvar i samma akvarium längre). Så för att göra en lång historia kort: jag har bara sex yngel i olika storlekar efter denna hona.

    Varför jag berättar detta vet jag egentligen inte för det är irrelevant för den faktiska frågan: nu är det snart två månader sedan hon fick yngel sist, efter att ha fått "like clockwork" en gång i månaden. Slutar de att yngla efter en tid?
    Hon har vid några tillfällen verkat lite "slak", men efter div. vattenprover och mycket dryftande med min betrodda "fiskhandlare" har jag fått rådet att inte medicinera (skrev om henne på forum tidigare när jag trodde hon hade någon sjukdom) och hon har alltid hämtat sig.
    Hon och alla andra fiskar i samma akvarium mår bra, men några fler yngel verkar det inte bli. (Har dock tre explossionsfärdiga guppyhonor )
Arbetssätt...