Guppys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Delimes

    Guppys

    Hejhej

    Jag har 3 slöjstjärtar och 6 guppys. (3 hanar, 3 honor).
    Jag köpte slöjstjärtarna för någon vecka sedan. Då köpte jag också guppys, 3 hanar och 1 hona. Sedan var jag idag (17 mars) och köpte 2 honor till. Jag har tänkt att föda upp guppys, hur ska jag göra, är det för tidigt för dom att föda redan nu? Kommer det ta ett tag innan det kommer hända något? Läst på andra inlägg något om att det tar 1 månad? Och på ett annat att det kom ett yngel redan andra dagen.

    MVH
    delimes
  • Polaren

    • February 2008
    • 25

    #2
    Ursprungligen postat av Delimes
    Hejhej

    Jag har 3 slöjstjärtar och 6 guppys. (3 hanar, 3 honor).
    Jag köpte slöjstjärtarna för någon vecka sedan. Då köpte jag också guppys, 3 hanar och 1 hona. Sedan var jag idag (17 mars) och köpte 2 honor till. Jag har tänkt att föda upp guppys, hur ska jag göra, är det för tidigt för dom att föda redan nu? Kommer det ta ett tag innan det kommer hända något? Läst på andra inlägg något om att det tar 1 månad? Och på ett annat att det kom ett yngel redan andra dagen.

    MVH
    delimes
    Om det kom yngel andra dagen så fick den personen med en höggravid fisk.

    Har du mycket ställen för ynglen att gömma sig i så brukar det inte vara något problem att få yngel med guppies. Snarare svårt att inte få.

    Kommentar

    • JLi
      • December 2004
      • 773

      #3
      Kan tänka mig att slöjstjärtarna mumsar på guppyyngel
      h. Johan

      Kommentar

      • Tougaye
        • January 2008
        • 209

        #4
        sälj slöjisarna dom kommer äta upp alla yngel.annars låt det va .om ett eller flera yngel överlever så skulle det va kul. men inte så troligt...men du kommer inte kuna odla något.så mitt råd gör dej av slöjisarna

        Kommentar

        • Delimes

          #5
          Tack så mycket! Jag tänkte köpa ett litet akvarium att sätta i det stora, där hade jag tänkt ha ynglen när dom kommer. Längtar. Haha

          Kommentar

          • Lowa
            • February 2008
            • 595

            #6
            ska du odla så måste du ha fler honor, minst två per hanne för att honorna inte ska bli stressade
            180l Guldfisk
            220l clarias

            Kommentar

            • Lowa
              • February 2008
              • 595

              #7
              för riktig odling så ska man ha 1 hanne och 12 honor.
              180l Guldfisk
              220l clarias

              Kommentar

              • JLi
                • December 2004
                • 773

                #8
                Ang. slöjstjärtarna, när de växer till sig tar de utan problem även vuxna guppy.
                h. Johan

                Kommentar

                • Delimes

                  #9
                  Jag ska ge bort/sälja mina 2 slöjstjärtar. Men 1 ska jag ha kvar, den är mycket liten ännu, och den har inga problem med dom andra, ännu. Jag tänkte göra mig av med slöjisen ifall den också sätter fart. Malen jag har är en gibbiceps på 10 cm, som sagt. Och nu har jag även en kampfiskhane, fungerar hur bra som hellst!

                  Kommentar

                  • Baf2
                    • February 2008
                    • 421

                    #10
                    du måste sälja din gibbiceps för att den kommer bli asstor köp pansarmalar istället

                    Kommentar

                    • Delimes

                      #11
                      hum. Än så länge är den inte så stor. Får väll he bort den sedan, när den börjar bli förstor.

                      Kommentar

                      • Ciwa
                        • March 2008
                        • 120

                        #12
                        Hejhej! Detta är fd. Delimes. Bara så att ni vet
                        / C i w a.
                        s i m m a l u n g t .

                        Kommentar

                        Arbetssätt...