Aggresiv mollyhona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeM
    • February 2008
    • 15

    Aggresiv mollyhona

    Jag har en blackmollyhona som beter sig lite konstigt. Det är så att jag tror att hon har ungar i magen då hon är ganska rund men inte jätterund. Hon har under dagen börjat bli lite aggresiv mot de andra fiskarna. Till och med lite grann mot hannarna som närmar sig henne. Är det så att hon ska ha ungar snart och inte vill ha de andra fiskarna i närheten då eller är det något annat konstigt?
  • Simon H
    • January 2008
    • 515

    #2
    de kan va så att honhar blivit skrämmd av hannarna som kan ha gjort henne lite
    aggresiv mot hannarna.

    Kommentar

    • gizmogirl
      • August 2006
      • 2214

      #3
      Mina mollys brukar också bli lite gramse på de andra fiskarna när det är dags för henne att föda så det kan vara yngel på gång.

      Kommentar

      • Polaren

        • February 2008
        • 25

        #4
        Kan mollies även uppträdda allmänt knäppt när de är med yngel?

        Har en höggravid hona som blivit lite småsur på övriga mollies i tanken, men hon simmar också ovanligt mycket.
        Kommer det en sten i hennes färdbana så simmar hon nästan på den för att sedan tvärvända upp och när stenen tar slut slickar hon ovansidan på den för att sedan simmar tvärt ner när den tar slut(svårt att förklara, kan rita en skiss i paint om ni vill )

        Hon äter också som en häst(eller det gör alla av dom så det är väl inte så konstig egentligen).

        Tacksam för svar!

        Kommentar

        • Simon H
          • January 2008
          • 515

          #5
          de kan va bättre om du har nån bild på den så blir de lätare och svara.

          Kommentar

          • Polaren

            • February 2008
            • 25

            #6
            hehe, skitsamma nu. hon föder för fullt nu.

            Kommentar

            • MickeM
              • February 2008
              • 15

              #7
              Min hona har slutat bete sig som en "bitch" men inga ungar syns till. Har haft mina fyra honor i snart fyra veckor och inga yngel har kommit. De borde banne mig vara på väg snart.

              Kommentar

              Arbetssätt...