Hur vanligt är det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Saruman
    • October 2007
    • 183

    Hur vanligt är det?

    Hejsan!

    Jag undrar hur vanligt är det att en Black Molly hona dör när hon ska just föda?

    Hade en hona som var riktigt tjock o såg backen på henne att hon skulle föda vilken dags som helst men den dog för mig istället
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Är du säker på att hon skulle föda, så hon inte var sjuk med uppsvälld mage istället?
    Annars händer det lite då och då, men inte så särskilt jättteofta att de dör i barnsängen.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Saruman
      • October 2007
      • 183

      #3
      Jag är säker på det att hon skulle föda för det är ju dom typiska känne tecken inför födande

      Men det kunde bere på nitrit förgiftning med allt är ju hår fint hur man kan se mellan nitrit förgiftning o när någon ska föda yngel

      Kommentar

      • Lowa
        • February 2008
        • 595

        #4
        hon kan också ha vart sjuk, en sjukdom som de då har uppsvälld mage, har för mig att de är nå mask i magen.
        180l Guldfisk
        220l clarias

        Kommentar

        • gizmogirl
          • August 2006
          • 2214

          #5
          bukvattensot ger också uppsvälld mage har själv trott en guppyhona skulle ha yngel men så dog hon och när jag kolla närmare så hade hon buktvattensot.

          Kommentar

          • Saruman
            • October 2007
            • 183

            #6
            hur kan man se det? att en fisk har bukvatten sot

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Uppsvälld mage samt fjällen står ut.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • JeBoro

                #8
                Jag har varit med om samma sak, andtagligen för många yngel i magen så att det blir helt enkelt för svårt att föda. Om man har honan i yngelkar eller liknande så har jag hört att man kan hälla i lite salt i små portioner

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #9
                  Det är inte helt ovanligt att levandefödare dör i "barnsäng".
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • Saruman
                    • October 2007
                    • 183

                    #10
                    Då hade inte honan buksot utan som jag tror hon hade för många yngel o dog tyvärr

                    för hon var en riktigt fin hona som är tyvärr sällsynt att få tag i när man ska odla fram blackmolly

                    Kommentar

                    Arbetssätt...