Mina fiskar dör. varför?????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    Mina fiskar dör. varför?????

    Min guppy hona har bara försvunnint och jag såg min regnbågshaj äta upp min svärdbärare och min fjärilciklid såg ut som hon blådde och dog dagen efter. min algeätare dog helt plötsligt också...är det Regnbågshajen som dödar de eller finns det något sjukdom????( jag har guppy och svärdbärare yngel i en kassa i samma kar och de lever alla) Hur ska jag göra?? Tack för svar
  • Baf2
    • February 2008
    • 421

    #2
    kolla så att du har rätt ph-värde mm

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Hur har du det med vattenbyten?
      Hur länge har karet varit igång?
      Hur stort är det?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • amoramir
        • December 2007
        • 212

        #4
        Jag byter 1/3 varje vecka. för ut bytte jag lite varje dag men alla sa att jag ska göra det en gång i vecka. jag har startat karet i mer än 3 månader nu. det e en 110l kar.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Fjärilsciklider är svåra fiskar redan från början så att de dog kanske inte är så konstigt, och att det dör lite fiskar i början är tråkigt men ofta förekommande.
          Det kan vara ren tillfällighet att de andra dött och är svårt att säga varför, men köp ingen ny fisk och ge det lite tid och se om det dör fler fiskar för då är det något som är galet.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • amoramir
            • December 2007
            • 212

            #6
            ok tack för svaret. jag har tänkt att bli av med regnbågshajen, den stör mig verkligen och stressar alla mina fiskar och ska inte köpa mera fiskar

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Kolla om du inte får byta in den mot något annat där du köpte den, ibland går det och ibland inte.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...