Zebrafiskyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lotta.smile
    • February 2008
    • 20

    Zebrafiskyngel

    Jag vet inte vilken kategori zebrafiskar tillhör.. men jag frågar här..
    Jag har fått några zebrafiskyngel.. eller jag hittade dem i pumpen.. Vad kan de äta för mat? jag har aldrig haft zebrafiskyngel förut och jag kan inget...
  • Lilla jag
    • January 2008
    • 113

    #2
    Jag köpte Sera mikropan till mina, och det funkade bra.

    Kommentar

    • Yejjeh
      • October 2007
      • 150

      #3
      Ursprungligen postat av lotta.smile
      Jag vet inte vilken kategori zebrafiskar tillhör.. men jag frågar här..
      Jag har fått några zebrafiskyngel.. eller jag hittade dem i pumpen.. Vad kan de äta för mat? jag har aldrig haft zebrafiskyngel förut och jag kan inget...
      Hur lyckades du? Hade du dom i ett speciellt akvarium eller?
      Söker silvermollys
      Och andra levandefödare
      50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

      Kommentar

      • lotta.smile
        • February 2008
        • 20

        #4
        Ursprungligen postat av Yejjeh
        Hur lyckades du? Hade du dom i ett speciellt akvarium eller?

        Hej!
        Nej jag hade dem i mitt vanliga 63 liters akvarium tsm med guppy platy malar o zebrafiskar. Och zebrafiskar lägger ju rom.. och de är äggrövare.. så det är lite svårt att få yngel av dem.. men antingen så sögs äggen upp av pumpen och kläcktes där i och sen när jag kollade så var det yngel.. eller så var de redan kläckta och sögs upp av pumpen..
        Men de var jäääättesmå att hitta för dem var verkligen hur små som helst..! som en liiiten liten prisk med svans el nåt :P

        Kommentar

        • bessa
          • October 2007
          • 266

          #5
          Nej ännu mindre de är ungefär 4 gånger så små som knappnålshuvud så dom är svåra o se
          Katt +Fisk = Älskade

          Kommentar

          Arbetssätt...