Black molly två arter?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oskarwallin
    • February 2008
    • 1080

    Black molly två arter?!

    när jag köpte mitt akvarium köpte jag något som affären kallade för Black molly, den va avlång svart, den såg ut som bilden på artbeskrivningen fast kolsvart och mer utdragen, den såg alltså mer Strömlinje formad ut det va STOr skillnad mot vad min farsa köpte nu i helgen, den ser ut EXAKT som den på artbeskrivningen typ en Rund boll med fenor :P, hur kan de se so olika ut men ända båda kallas black molly?.. ska fixa en bild senare men den jag köpte från början, är sååå mycket snyggare.
    60,58 liter
    **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
    *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*
  • Freakmange
    • January 2006
    • 319

    #2
    den ena låter som en ballong molly tycker jag =)
    Shovel Power

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Som är en odlingsform av Black Molly, vilken även den är framavlad. I och för sig tycker jag vissa ballongmollies ser ut att ha segelfensmolly i sig.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Freakmange
        • January 2006
        • 319

        #4
        ja kan jag hålla med om....enligt mig en ful odlingsform av en annars fin fisk ....Black molly är en fin fisk
        Shovel Power

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Jo, som så ofta med odlingsformer som har en förändrad kroppsform är de ju lite hämmade i sina rörelser.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • oskarwallin
            • February 2008
            • 1080

            #6
            så.. den på bilden i artbeskrivningarna är en "riktig" black molly och den snygga långa jag har e en fram odlad form? för jag menar den så kallade framodlade långa strömlinjeformade e såå otroligt mycket snyggare, den e helt Kolsvart medans den andra ser ut som om det har typ luftbublor under fjällen :P liksom glänser vit om vissa fjäll :P
            60,58 liter
            **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
            *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

            Kommentar

            • Tamarind
              • February 2008
              • 482

              #7
              Nja, jag tror de menar att den snygga långa är "original" (eller iallafall i närheten...) och att det är ballongen som är framavlad. För att ... eh... ja jag förstår inte varför nån skulle vilja odla fram ballonger när originalen är så snygga...

              Kommentar

              • oskarwallin
                • February 2008
                • 1080

                #8
                kanske måste ändra lite i Artbeskrivning ska försöka ta en bild på båda samtidigt :P
                60,58 liter
                **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
                *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Av nå´n anledning så har de en molly med en salig blandning i generna på artbilden för Black Molly, det är både ballong och lyrmolly (också en odlingsform) i den fisken. Så ser inte "normala" (de är ju också odlingsformer) Black Molly ut.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...