Hårda fakta om Endlers guppy och vanlig guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Är det normalt att det inte är svart direkt när man tänder lyset efter atthaft det släckt? :O

    Tände just för jag var lite nyfiken, och först tyckte jag inte där var något nu, men sen blev det liksom mörkare och mörkare, men släckte ganska snabbt så hon inte skulle bli stressad.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      Ursprungligen postat av JojjeN
      Är det normalt att det inte är svart direkt när man tänder lyset efter atthaft det släckt? :O

      Tände just för jag var lite nyfiken, och först tyckte jag inte där var något nu, men sen blev det liksom mörkare och mörkare, men släckte ganska snabbt så hon inte skulle bli stressad.
      Aldrig hört talas om .. Ingen aning faktiskt.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        Inte jag heller, men det är där iallafall, ser att det är lika proppfullt där nu när det är mörkt, men testade tända igen, och då blev det nästan genomskinligt. Kan det vara strax innan födsel, för så var det inte innan idag? :S
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          Ursprungligen postat av JojjeN
          Inte jag heller, men det är där iallafall, ser att det är lika proppfullt där nu när det är mörkt, men testade tända igen, och då blev det nästan genomskinligt. Kan det vara strax innan födsel, för så var det inte innan idag? :S
          Tror nog du ska vara försiktig med ditt tändande hela tiden

          Tänk dig själv att någon lyser med ficklampa i dina ögon när du sover . Fiskar har ju inga ögonlock .

          Du får avvakta och ha tålamod. Det händer när det händer
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            Ja, jag antar den tycker jag är en väldigt irriterande människa just nu. Får väl dämpa mig till i morgon bitti. =)

            Har inget hänt i morgon bitti tror jag väl jag får släppa ut henne i akvariet igen, känns ju inte schysst att ha henne där så länge. ELler vad tycker ni?
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              Ursprungligen postat av JojjeN
              Ja, jag antar den tycker jag är en väldigt irriterande människa just nu. Får väl dämpa mig till i morgon bitti. =)

              Har inget hänt i morgon bitti tror jag väl jag får släppa ut henne i akvariet igen, känns ju inte schysst att ha henne där så länge. ELler vad tycker ni?
              Tycker det är bättre hon får gå i boxen om du nu absolut måste ha henne där när hon ska yngla förstås . Jag tycker det är mycket bättre att hon får föda fritt men det har du säkert fått veta innan. Vet inte hur många gånger jag skrivit det och inte heller till vem .

              Håller du på att flytta henne fram och tillbaka mellan akvariet och boxen kommer hon bli stressad över det oxå. Låt henne vara nu tills hon fått, om du inte ändrar dig och kommer på att det är bättre att låta henne föda fritt förstås
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                Njae, är rädd att neontetrorna har svårt att fatta att det inte är käk, dessutom har jag bara tre växter i akvariet, två svärdsplantor och en grön med vita kanter.

                Därför vill jag hon föder i boxen, men får väl låta henne gå där så länge som behövs.
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  Ursprungligen postat av JojjeN
                  Njae, är rädd att neontetrorna har svårt att fatta att det inte är käk, dessutom har jag bara tre växter i akvariet, två svärdsplantor och en grön med vita kanter.

                  Därför vill jag hon föder i boxen, men får väl låta henne gå där så länge som behövs.
                  Försök skaffa lite javamossa till nästa gång. Inte ens tetrorna irrar sig in där frivilligt

                  Lycka till
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • JojjeN
                    • June 2008
                    • 3567

                    Ska titta efter det när jag ändå är inne och köper foder till ynglen. (Antar dom behöver annan mat än dom vuxna, eller iallafall mer blandad med mer nyttiga grejer?)
                    Tillbaks efter paus.

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      Ursprungligen postat av JojjeN
                      Ska titta efter det när jag ändå är inne och köper foder till ynglen. (Antar dom behöver annan mat än dom vuxna, eller iallafall mer blandad med mer nyttiga grejer?)
                      Sant. Varierad kost är alltid bäst.
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        Läste att någo skrev att han tog en massa olika torrfoder och krossade till riktigt små bitar och la i en kryddburk, för att sedan krydda ner lite, men ofta till ynglena.

                        Hade tänkt testa det.
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • JojjeN
                          • June 2008
                          • 3567

                          Ang. Javamossa, går den bra att plantera rakt ner i grusen? Tänkte för jag har varken trärot eller sten att binda den i?
                          Tillbaks efter paus.

                          Kommentar

                          • Nina82
                            • January 2008
                            • 6610

                            Ursprungligen postat av JojjeN
                            Ang. Javamossa, går den bra att plantera rakt ner i grusen? Tänkte för jag har varken trärot eller sten att binda den i?
                            Går att lägga den löst på botten.
                            12L 12L 24L 24L 24L 24L
                            38L 54L 54L 63L 450L

                            Kommentar

                            • JojjeN
                              • June 2008
                              • 3567

                              Utan att ens gräva ner rötter? Eller har den inga rötter?
                              Tillbaks efter paus.

                              Kommentar

                              • Nina82
                                • January 2008
                                • 6610

                                Ursprungligen postat av JojjeN
                                Utan att ens gräva ner rötter? Eller har den inga rötter?
                                Hela den ÄR rötter
                                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                                38L 54L 54L 63L 450L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...