Hårda fakta om Endlers guppy och vanlig guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Grattis
    Jag blir oxå Endlersförälder (Asiatiska endlers) på söndag om allt går enligt planerna... Längtar
    Från Ansjo eller? De "asiatiska" endler jag sett bilder på hittills är hybridendlers.....

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av zandrama

    På tisdag flyttar det hem fem Endlers till mig.
    Grattis
    Jag blir oxå Endlersförälder (Asiatiska endlers) på söndag om allt går enligt planerna... Längtar

    Lämna en kommentar:


  • zandrama
    svarade
    Skoj film.

    På tisdag flyttar det hem fem Endlers till mig.

    Lämna en kommentar:


  • Arctic
    svarade
    visst finns det många filmer på you-tube men tyckte just denna var väldigt bra och fin

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    bump

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    Det finns säkerligen många fler filmer som visar samma sak, men kul ändå! Tack!

    Lämna en kommentar:


  • Arctic
    svarade
    A humorous look at "Big Mama" guppy giving birth to over 40 baby fish. Educational, Funny & Amazing!


    hittade en fin liten film på guppy hona som föder hihi

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av uncleban
    Har en fråga som jag inte kunnat hitta, eller så har jag helt enkelt missat det. Hur stora blir Endlers? Mina ungfiskar är inte mer än 3-3,5 honor och hanarna ca 1 cm mindre. Jämfört med "vanlig" guppy är det ordentligt stor skillnad tycker jag, då min största hane är närmre 6 cm från nos till stjärtfenas slut. Visserligen är väl den framavlad till denna storlek...
    Det står säkert nå´nstans redan men det tål att upprepas: Endlerhonor kan mycket väl bli nästan lika stora som vanliga guppy, endlerhanar stannar på ungefär 2-3 cm max.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Det låter som en bra iaktagelse som stämmer ganska duktigt.

    Lämna en kommentar:


  • uncleban
    svarade
    Har en fråga som jag inte kunnat hitta, eller så har jag helt enkelt missat det. Hur stora blir Endlers? Mina ungfiskar är inte mer än 3-3,5 honor och hanarna ca 1 cm mindre. Jämfört med "vanlig" guppy är det ordentligt stor skillnad tycker jag, då min största hane är närmre 6 cm från nos till stjärtfenas slut. Visserligen är väl den framavlad till denna storlek...

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    bump

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av akus
    Ett utav mina 1 månader gamla guppyyngel har fått en svart fläck precis som dräktiga honor har. Vad är det? Inte kan väl den vara dräktig redan?
    Efter ca. 3 veckor kan ett tränat öga urskilja honor från hanar pga dräktighetsfläcken, så det du ser är dräktighetsfläck. Även honor som inte är dräktiga har denna fläck som växer och blir stor när honan är befruktad.

    Lämna en kommentar:


  • akus
    svarade
    Ett utav mina 1 månader gamla guppyyngel har fått en svart fläck precis som dräktiga honor har. Vad är det? Inte kan väl den vara dräktig redan?

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikron
    Är det sant då att dom simmar upp och ner för glasrutan innan dom ska föda?
    En del kan göra så, troligtvis pga att de har för lite ställen att gömma sig på. Det vanligaste är att de gömmer sig ovanpå pumpen eller om du har ytväxter som de kan gömma sig bland. Ofta tyr de sig bort från de andra för att få vara ifred.

    Lämna en kommentar:


  • Mikron
    svarade
    Är det sant då att dom simmar upp och ner för glasrutan innan dom ska föda?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...