Svarta Endlers Guppyhonor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #76
    Ursprungligen postat av MaxB
    Hahaha Ja, nu satsar jag på Bärdsvärare, Gundlers Eppy, Mock Blally och Andian Plity. Har även funderingar på korsningarna Pluppy och Gaty, eller Golly och Muppy... och när det blir yngel av dessa kanske man kan få till några Block Mally och Svendlers Ärdbärare...
    +många fler gapskratt!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • EvaPeva
      • May 2007
      • 765

      #77
      Hahaha, nu fick jag dagens dos av skratt såhär på morgonen.
      Ni e ena för roliga gossar! ;-)

      /Eva

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #78
        Ja, det är kul att vränga runt orden lite Tvådelade namn blir ju jätteskojiga om man byter begynnelsebokstav eller begynnelsestavelserna. T.ex. Kjell Fohrman, kan då bli; Fjell Kohrman (just Fjell blir ju kul om man säger det högt - speciellt i ett fiskforum). Byter man begynnelsestavelser blir det; Foll Kjehrman. Och så där kan man hålla på...
        Maträtter är ju skojiga också, t.ex Kokta Kräftor blir om man vänder på stavelserna; Kräkta Koftor. Panerad Skädda (kan även stavas Skedda) blir; Skenerad Padda - säger man det högt låter det som; Generad Padda.

        Men för att åter knyta an till tråden; Jag har ju uppenbara bekymmer att se skillnad på Platy, Molly o.s.v. på grund av att jag aldrig har haft dessa fiskar förut - men jag lär mig allt snabbare och nu är det ju glasklart att det är Platy jag fick hem. Jag skall gå och hämta några fina Black Molly idag - och det åker nog med ett par av de där grönskimrande Svärdbärarna också. Faktum är att jag tycker dessa fiskar är riktigt fina att titta på!

        /Brats Myzell ... eller Bryts Mazell
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 April 2008, 10:04.

        Kommentar

        • EvaPeva
          • May 2007
          • 765

          #79
          Jo, ordförvrängning kan vara väldans skojsamt!

          Du & jag har i princip samma problem, du har ingen koll på levandefödare & har aldrig haft medan jag har haft dom allra mest & jag har ingen koll på tanginyka (stavning ) medan du har stenkoll på dom.

          Jag ska ge mig in bland prinsessor & du har precis gett dig in på levandefödare. Länns som att vi kan ha utbyte av varann


          /Eva

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #80
            Ursprungligen postat av EvaPeva
            Jo, ordförvrängning kan vara väldans skojsamt!

            Du & jag har i princip samma problem, du har ingen koll på levandefödare & har aldrig haft medan jag har haft dom allra mest & jag har ingen koll på tanginyka (stavning ) medan du har stenkoll på dom.

            Jag ska ge mig in bland prinsessor & du har precis gett dig in på levandefödare. Länns som att vi kan ha utbyte av varann


            /Eva
            Det är klart som Sparvkod att vi skall utbyta fiskerfarenheter! Är det något du undrar över när det gäller Tanganyika så skall jag svara så gott jag kan - och vice versa! Vi kan ju PM:a om det blir spörsmål som inte klaras ut i div. trådar.

            Kommentar

            • EvaPeva
              • May 2007
              • 765

              #81
              Låter toppen! :-)

              Jag kommer nog höra av mig ialla fall...

              /Eva

              Kommentar

              Arbetssätt...