Guppyyngel..?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Plarsen
    • September 2007
    • 88

    #16
    Det blev ca 50 ungar för mig, men när jag lämnade dem ensamma utan mat i 2-3 dagar så måste de vuxna käkat upp flera för nu har vi bara ca 20-30 plus 10 platyyngel. Men det är rätt mycket ändå
    Med Vänliga Hälsningar
    Erica

    ~120 l - Guppy, Platy & Pansarmal ~ ~ 51 l - Dvärgkulfisk ~

    Kommentar

    • bessa
      • October 2007
      • 266

      #17
      Jag skulle aldrig kunna få min ayngel att överleva i mitt kar för jag har ett 54 literskar med 16 invånare varav 8 är tigerbarbero som alla vet eller vet nu så är dom ganska glubska
      Katt +Fisk = Älskade

      Kommentar

      • Delimes

        #18
        Ursprungligen postat av tummen
        De allra flesta uppfödare (och grossister) har dem nog inte separerade.....aldeles för mycket jobb utan att man får betalt mer för det.....
        Jag köper här i luleå, dom är väldigt noggranna med att honor inte är med hanar.

        Kommentar

        • Delimes

          #19
          Men nu finns det även kar där dom har massor med honor med några hanar, där kan man köpa guppyhonor som är på smällen. Själv har jag 4 st som är dräktiga, 2 st är tjocka nu. 1 utav dom är det nog ca 1 vecka kvar för , dom andra har mörka fläckar vid analen, syns väldigt tydligt på guppys ifall dom har yngel på gång.

          Kommentar

          • BlupBlup
            • August 2007
            • 29

            #20
            hej!
            jag har en fråga angåend gupi honor, hur kommer det sig att mina gupy honor blir liksom smala...liksom dem ser ut som långa fiskar, dem förlorar formen, med det menar jag att en normal hona har huvudet och en rund mage som inte är allt för stor om hon inte är med yngel och senstjärt fenan, medans mina saknar den runda magen och dem har slutat föda yngel...dm bara simmar och äter...detta sker eftr ett par kullar...vet ni kansk hur det kommr sig och vad jag kan göra för att hindra det?

            Kommentar

            • XenOn
              • March 2008
              • 1008

              #21
              Stopp ett tag!

              Ursprungligen postat av Plarsen
              Jag ska praoa i den affären jag köper mina fiskar i, så då ska jag passa på att fråga hur de gör med sina guppysar Nästa vecka har jag haft mina guppysar i 30 dagar, och honorna är smällfeta, så snart vankas det yngel
              Du har väl inte enbart ett 20 liters kar till dina fiskar? Det är ju djurplågeri!
              Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

              Kommentar

              • Plarsen
                • September 2007
                • 88

                #22
                Nejdå det har jag inte, det var mitt gamla akvarium Nu har jag ett 51 l
                Med Vänliga Hälsningar
                Erica

                ~120 l - Guppy, Platy & Pansarmal ~ ~ 51 l - Dvärgkulfisk ~

                Kommentar

                Arbetssätt...