Platy yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • voggen
    • August 2007
    • 134

    Platy yngel

    Tror min platy har ynglat nu, i en grotta som jag har i akvariet, hur lång tid kommer det ta innan jag ser ynglen? Detta hände troligtvis inatt! Tycker det ska bli väldigt kul, men är orolig att dom försvinner. Hur stor är risken att mina andra platys och sävrdbärare äter upp dom? Mvh
    54L
  • voggen
    • August 2007
    • 134

    #2
    Har sett dom nu, 2 pyttesmå stackare, vågar jag ha kvar dom i karet? eller ska ja lägga dom i en skål tills dom bli större? har tyvärr ingen pump mer...men har ett 20L kar till övers.
    54L

    Kommentar

    • bessa
      • October 2007
      • 266

      #3
      Tycket att du ska flytta dom till ett annat akvarium annars så är det så lätta att dom blir uppätna och om dom kommer i ett kar så berhöver dom inte vara så försiktiga och kan simma hur mycket dom vill, do får även mer mat
      Katt +Fisk = Älskade

      Kommentar

      • voggen
        • August 2007
        • 134

        #4
        okej, men har ingen pump i det, vad är bäst isåfall, en guldfisk skål eller akvarium på 20L?
        54L

        Kommentar

        • voggen
          • August 2007
          • 134

          #5
          Jag la över dom i en skål så länge. Dom blir inte långvariga alls där, dom har nån sten växt o lite käk också. Hoppas bara dom överlever.
          54L

          Kommentar

          • Thomas&Anna
            • January 2006
            • 1030

            #6
            Ursprungligen postat av voggen
            Tror min platy har ynglat nu, i en grotta som jag har i akvariet, hur lång tid kommer det ta innan jag ser ynglen? Detta hände troligtvis inatt! Tycker det ska bli väldigt kul, men är orolig att dom försvinner. Hur stor är risken att mina andra platys och sävrdbärare äter upp dom? Mvh
            Hej!

            Vi hade platy och blackmolly ihop och ynglerna vi fick överlevde ca 10st per kull. Eftersom dom får upp til 25-30 yngel åt gången och ver fjärde vecka så tror jag du inte behöver oroa dig för att dom inte ska överleva. Du kommer se ynglerna om några dagar.
            Mvh Anna!
            Thomas & Anna

            www.annaothomas.com

            Kommentar

            • voggen
              • August 2007
              • 134

              #7
              Jag har sett yngeln, 2st överlevde. Jag har flyttat domtill guldfisk skål, utan pump dock, men dom har växt i den och sten och mat, tror ni detta går bra? Skulle gärna vilja att dom klarade sig då detta är min första yngel!
              54L

              Kommentar

              • Thomas&Anna
                • January 2006
                • 1030

                #8
                Ursprungligen postat av voggen
                Jag har sett yngeln, 2st överlevde. Jag har flyttat domtill guldfisk skål, utan pump dock, men dom har växt i den och sten och mat, tror ni detta går bra? Skulle gärna vilja att dom klarade sig då detta är min första yngel!
                Byt vatten ofta (varannadag) så ska du nog klara dom.
                Anna!
                Thomas & Anna

                www.annaothomas.com

                Kommentar

                • voggen
                  • August 2007
                  • 134

                  #9
                  OKej! Då vet jag.
                  54L

                  Kommentar

                  Arbetssätt...