Gravid Guppy!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    Gravid Guppy!

    Min Guppy är gravid och hennes svarta prick blir störe varjedag och hon blir tjockare hur ska jag veta at det är dags at födda????
  • Fishfreak
    • February 2007
    • 33

    #2
    När honan börjar bli konstig, typ står i ett hörn och "flåsar" och att hon är tjock..
    Då är det bara att lägga den i en yngelkasse..
    //Fishfreak
    Joakim..

    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=730357

    Kommentar

    • Amanda321
      • February 2007
      • 587

      #3
      Jag brukar igentligen inte märka sånt x') när mina guppy honer är gravida märker jag det först 1-3 dagar före dom ska föda och då brukar jag ta i dom i yngelkassen direkt, annars om du har tätt och mycket med växter kan man låta det vara! (själv får ynglena vara i kassen några veckor sen flyttas dom till yngelkaret)
      30 L - 60 L - 150 L
      //Amanda

      Kommentar

      • elinj
        • July 2007
        • 1100

        #4
        Ursprungligen postat av amoramir
        Min Guppy är gravid och hennes svarta prick blir störe varjedag och hon blir tjockare hur ska jag veta at det är dags at födda????
        Det du kan även märka är också att honan simmar upp och ner vid glaset.. då är det snart dags.

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Det absolut bästa är att med bra inredning låta honorna föda fritt, sök i forumet för mer info.
          Det finns också mer info om hur honan ser ut när hon skall föda, det skulle du förstått om du sökt igenom forumet FÖRE du postade en ny tråd. Det vore önskvärt om alla kollade först om frågan besvarats innan man postade nya "elementära" frågor som vi redan svarat på miljoner gånger....

          God fortsättning.
          Senast redigerad av tummen; 02 January 2008, 21:25.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #6
            Ursprungligen postat av tummen
            Det absolut bästa är att med bra inredning låta honorna föda fritt, sök i forumet för mer info.
            Jag håller med tummen,,, både honan och ynglena trivs bäst när de födds i det naturliga.. bara man har all försättningar att det ska lyckas bra, det vill säga att man har bra med gömställen, växter. växterna ska vara helst i de flesta höjderna, och även kan det vara bra med flyttväxter.
            Växter är inte bara för ynglena utan för honan som ska födda dessa,, så att hon kan gå undan och födda för sig själv.

            Kommentar

            • Lowa
              • February 2008
              • 595

              #7
              Ursprungligen postat av elinj
              Det du kan även märka är också att honan simmar upp och ner vid glaset.. då är det snart dags.
              tycker inte det var något bra svar, vet inte om andras fiskar gör likadant som mina men de simmar upp å ner vid glaset typ jämt, inte bara gupysarna utan även mollys :P
              180l Guldfisk
              220l clarias

              Kommentar

              Arbetssätt...