Vilken platysort???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Vilken platysort???

    Jag köpte en sorts platy som inte beskrevs närmare i affären. På artbeskrivningarna här på Zoopet är de på bild näst längst ner. Det är alltså en platy mer mer kroppsform som en svärdbärare och jag måste säga att den beteer sig mer rovgirigt än vad platy brukar och de har jagat guppyyngel i flera dagar nu...
    Som tur är verkar de inte så snabba...

    Undra om jag vågar stoppa ner Crystal till dem??? Mina gamla korallplaty var ju inga problem men dessa verkar ha svärbärartemprament...
    Senast redigerad av Katharina; 29 December 2007, 16:05.
    Ha dé bäst... Tina
  • Dysnomia
    • April 2004
    • 1692

    #2
    Är väl kanske större andel svärdbärare än "normalt" i den. Färgen/teckningen torde vara tuxedo?
    Alla fiskar är ju individer, men jag hade nog inte chansat att stoppa ner CR till dem. Även om de nu skulle låta de fullvuxna räkorna vara så lär de ju knipa ynglen? Fast om det är ok för dig, så prova? Räkor är ju ganska snabba även de..
    Skånetös i Dalarna
    MIN ZOON!

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Ursprungligen postat av lili76
      Är väl kanske större andel svärdbärare än "normalt" i den. Färgen/teckningen torde vara tuxedo?
      Alla fiskar är ju individer, men jag hade nog inte chansat att stoppa ner CR till dem. Även om de nu skulle låta de fullvuxna räkorna vara så lär de ju knipa ynglen? Fast om det är ok för dig, så prova? Räkor är ju ganska snabba även de..
      Tack för svaret...

      Jag ska ha de sämst tecknade räkorna i stora karet som städpatrull... Jag är alltså inte intresserad av att få räklingar på dem... Det är därför jag har överbefolkning i räkkaren nu...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        #4
        Men dåså! Prova? Jag menar, du ser ju om firrarna är väldigt på och då går det ju alltid att håva upp räkorna igen.
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Ursprungligen postat av lili76
          Men dåså! Prova? Jag menar, du ser ju om firrarna är väldigt på och då går det ju alltid att håva upp räkorna igen.
          Nää.. det är ruggigt svårt att komma åt dem i mitt stora fiskkar.. om inte fiskarna når dem lär inte jag göra det heller utan att riva hela karet.. men jag får väl pröva med 5-10 stycken och mata firrarna ordentligt innan... jag ska bara samla mod först...
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            lyxig fiskmat....jag kan ta dem istället...;D
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av Katharina
              Jag köpte en sorts platy som inte beskrevs närmare i affären. På artbeskrivningarna här på Zoopet är de på bild näst längst ner. Det är alltså en platy mer mer kroppsform som en svärdbärare och jag måste säga att den beteer sig mer rovgirigt än vad platy brukar och de har jagat guppyyngel i flera dagar nu...
              Som tur är verkar de inte så snabba...

              Undra om jag vågar stoppa ner Crystal till dem??? Mina gamla korallplaty var ju inga problem men dessa verkar ha svärbärartemprament...
              Det är antagligen en variant av indianplaty, de är lite mer lånsträckta.....har du ingen bild på dina egna? Det vore (mycket) lättare att säga då.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...