häftigt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    häftigt!

    för ca en månad sedan hade jag fått yngel som jag då trodde var svärdbärare, men idag när jag tittade börjar hanarna få en svag teckning som endlers guppy hane.

    Jag trodde de skulle se ut nästan som vanliga guppyn när de kom men de såg ut som svärdbärare yngel. För vad jag har sett än så länge har guppyn yngel ser mer ut som en T från bakfenan till ryggfenan.. men dessa gjorde inte det.

    Ser endlers guppyn mer likt svärdbäraren än en vanlig guppyn??
    Men jag tycker det låter knäppt eftersom endlers guppyn är mer ssläkt med guppyn än svärdbäraren.
    Senast redigerad av elinj; 28 December 2007, 16:11.
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    Enligt mig liknar inte endlers svärdbärare för 5 öre ^^
    Räkbiten


    Kommentar

    • elinj
      • July 2007
      • 1100

      #3
      mina gjorde det,,,, fast jag förstår inte varför. så jag vart väldigt snopen att dessa yngel vart endlers.. Första kulle för mig jätte kul.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Är svärdbäraren av den ursprungliga färgen, dvs grön så påminner ynglen lite av varandra den första tiden. Är ynglen från ett orange par så är de ljusröda vid födseln och då är det svårt att ta fel på dem.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • elinj
          • July 2007
          • 1100

          #5
          mina var väldigt ljusa när de kom,, svärdbärare är bara neon och en orange hane,,
          endlers är ljusa och hanen är orange med svart linje i.. för som sagt var jag fick en kul att svärdbäraren för ett tag sedan och då såg dom ut precis som dessa yngel gjorde i början tills jag iför då jag såg att de började få en ljus svart linje samma tekning som endlers hanen

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Det verkar som att dina svärdisar får yngel med ganska "ursprunglig" (gråolivfärgad) färg, vad blir det för färg på dem sedan när de växer upp?
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Hej

              När får Endlers hannar ynglena sina färger ?

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Ganska sent och det kommer nästan på en gång och vid ungefär 2 cm:s längd.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • elinj
                  • July 2007
                  • 1100

                  #9
                  Ursprungligen postat av tummen
                  Det verkar som att dina svärdisar får yngel med ganska "ursprunglig" (gråolivfärgad) färg, vad blir det för färg på dem sedan när de växer upp?
                  skillnaden är inte så stor,, de är ljusa när de födds, och de blir neon färgade..
                  första gången så tog jag in dom i yngelkasse, bara för att kolla dess gång med födning och allt,, så då såg jag att de födds ljusa dom med,, sedan när de växte upp vart de neon färgade precis som sina föräldrar, och hanarna fick då en neon, orange svärd med svarta linjer på ytterkant.

                  Kommentar

                  • elinj
                    • July 2007
                    • 1100

                    #10
                    Ursprungligen postat av aggehunk
                    Hej

                    När får Endlers hannar ynglena sina färger ?
                    för mig var det efter ca 1mån. fick de för en månad sen tydligen och nu börjar de få fäger, och det stämmer som ansjo skriver ca 2cm.

                    Kommentar

                    • Guest

                      #11
                      Nice Tack för det : )

                      Kommentar

                      Arbetssätt...