Vad har ni för vildformer här på forumet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #61
    Ursprungligen postat av solis
    Jag har vildfångade palettciklider, nacktdelen med dom är att dom var så agressiva mot det andra palettciklidparet (odlade)så idag satte jag faktiskt upp det lilla akvariet och satte i det snälla paret så att dom ska få chans att återhämta sig
    Nu handlade förståss tråden om vildformer av LEVANDEFÖDARE.....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • landstrykeren
      • July 2006
      • 440

      #62
      Under levandefödare kategorin, men de är lugnt. Kan ju va svårt att se ibland.

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #63
        Ursprungligen postat av landstrykeren
        Under levandefödare kategorin, men de är lugnt. Kan ju va svårt att se ibland.
        Tack , jag tittade inte till höger på skärmen.
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #64
          Ursprungligen postat av solis
          Tack , jag tittade inte till höger på skärmen.
          Helt ok, ett vanligt nybörjafel, no hard feelings, jag lovar.
          Det är bara det att det SNABBT blir väldigt rörigt här om man inte håller sig till rätt kategori när man postar frågor....sannolikheten för att få bra svar ökar också VÄSENTLIGT om man t.ex. postar en sjukdomsfråga i SJUKDOMSFORUMET istället för t.ex. här i levandefödarforumet, även om det är t.ex. en guppy som är sjuk.
          "Sjukdomsfreaken" svarar oftast mest i den kategorin, de letar inte upp frågor så ofta i andra forum....

          Glöm heller inte bort sökfunktionen, och sök på flera olika ord innan du/ni postar nya frågor, det mesta är ju faktiskt inte nytt under solen och har besvarats förr....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #65
            Ursprungligen postat av tummen
            Helt ok, ett vanligt nybörjafel, no hard feelings, jag lovar.
            Det är bara det att det SNABBT blir väldigt rörigt här om man inte håller sig till rätt kategori när man postar frågor....sannolikheten för att få bra svar ökar också VÄSENTLIGT om man t.ex. postar en sjukdomsfråga i SJUKDOMSFORUMET istället för t.ex. här i levandefödarforumet, även om det är t.ex. en guppy som är sjuk.
            "Sjukdomsfreaken" svarar oftast mest i den kategorin, de letar inte upp frågor så ofta i andra forum....

            Glöm heller inte bort sökfunktionen, och sök på flera olika ord innan du/ni postar nya frågor, det mesta är ju faktiskt inte nytt under solen och har besvarats förr....
            Ska tänka på det nästa gång
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #66
              Ursprungligen postat av solis
              Ska tänka på det nästa gång
              Det är många som glömmer söka, eller som inte orkar, så jag brukar påpeka det någon gång ibland i pedagogiskt syfte....och det ÄR ju faktiskt en av grundreglerna, inte bara här utan på de flesta forum att man skall försöka söka efter svar innan man postar nya trådar....

              Och dessutom är det MÅNGA nybörjare som glömmer att läsa igenom reglerna och postar diverse inköpsfrågor/annonser i forumen, något som kan bli DYRT om Kjell vill driva det längre....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • loosi
                • July 2007
                • 38

                #67
                Jag har Heterandria formosa, Neoheterandria elegans, Girardinus metallicus,
                Poecilia wingei "Laguna de Los Patos, VAP04" och Xiphophorus pygmaeus "Rio Axtla". De första fyra har jag köpt nu efter jul och de verkar vara väldigt fina fiskar Köpte ett par av varje men Poecilia wingei födde en hel kull med yngel bara några dagar efter hemkomsten så antalet ökade snabbt. Här är en bild på min Poecilia wingei-hane som togs igår: http://i75.photobucket.com/albums/i3...t/IMG_0765.jpg

                Pygmesvärdbäraren har jag haft ett tag och hanen har dött och jag tror honan inte är långt ifrån döden hon med. Hon har blivit väldigt mager nu på slutet men förhoppningsvis klarar hon sig ett tag till. Som tur är så hann jag få en kull med yngel av dem som börjar växa upp nu.
                Senast redigerad av loosi; 18 January 2009, 13:22.

                Kommentar

                Arbetssätt...