Kommer hon att dö? :'/

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    Kommer hon att dö? :'/

    Hej,
    Jag har ett akvarium med ett par palettciklider, några barber och några platysar. Cikliderna ha rpricis fått yngel och honan och hanen har blivit JÄTTE agresiva. Först hoppade dom på ena platy hanen som kom undan med lindriga skador. Men senare såg jag att dom iprincip ätit upp var enda fena på min platy hona. Snabbt som ögat flyttade jag över dom fistar som var "utsatta" för små angrepp till mitt andra akvarium. Och dagen efter såg jag att min havuppätna platyhona fått en relatift stor svamputväxt på den skadade stjärtfenan. Hon har lite svårigheter med att simma men är annars pigg och äter bra. Men dock inte lika bra som förut. Hon fick en kull yngel för nåra dagar sedan men som blev uppätna.. Kommer hon att klara sig tror ni eller är det någon idé att jag köper svamp medel?

    Tacksam för svar
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #2
    om fenan är borta till roten så vet jag inte... men annars så hade jag nog köpt det.. lycka till!
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av Yejjeh
      Hej,
      Jag har ett akvarium med ett par palettciklider, några barber och några platysar. Cikliderna ha rpricis fått yngel och honan och hanen har blivit JÄTTE agresiva. Först hoppade dom på ena platy hanen som kom undan med lindriga skador. Men senare såg jag att dom iprincip ätit upp var enda fena på min platy hona. Snabbt som ögat flyttade jag över dom fistar som var "utsatta" för små angrepp till mitt andra akvarium. Och dagen efter såg jag att min havuppätna platyhona fått en relatift stor svamputväxt på den skadade stjärtfenan. Hon har lite svårigheter med att simma men är annars pigg och äter bra. Men dock inte lika bra som förut. Hon fick en kull yngel för nåra dagar sedan men som blev uppätna.. Kommer hon att klara sig tror ni eller är det någon idé att jag köper svamp medel?

      Tacksam för svar
      Det KAN vara kört, men å andra sidan kan det vara värt att köpa medicin ändå, funkar det så är det bra, men annars har du det hemma nästa gång som fiskarna blir sjuka.....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Yejjeh
        • October 2007
        • 150

        #4
        Jippie! Svampinfektionen (eller början på en) har försvunnit och har nästan borta och hon mår mycket bättre
        Söker silvermollys
        Och andra levandefödare
        50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Är det inte borta ända in till köttet eller hur man säger så brukar fenan växa ut igen
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Yejjeh
            • October 2007
            • 150

            #6
            Ursprungligen postat av eriahl
            Är det inte borta ända in till köttet eller hur man säger så brukar fenan växa ut igen
            Åh, vad bra. Då klarar hon sig nog efter som der är bara det "tunna skiktet" på fenan som är borta
            Söker silvermollys
            Och andra levandefödare
            50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

            Kommentar

            Arbetssätt...