Black Molly mix?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dysnomia
    • April 2004
    • 1692

    Black Molly mix?

    Läser Djurmagazinets reklamhäfte och funderar. De säljer Black Molly mix (spenops). Innebär "mix" att det helt enkelt är en blandning av olika färger, korsningar?
    Man läser det ofta, i fisklistor och reklam, men jag har fortfarande inte riktigt fattat..
    Skånetös i Dalarna
    MIN ZOON!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är ofta som en del fiskarter säljs som mix, och det är som du är inne på oftast olika färgvarianter på samma sorts fisk.
    Sedan hur man kan få en Black Mollymix vet jag inte då alla BM är svarta men däremot Mollymix skulle nog vara ett bättre namn.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Dysnomia
      • April 2004
      • 1692

      #3
      Ja, det var ju just "black" som gjorde mig ytterligare konfuderad...
      Spanade snabbt i butik och då var det gul/svarta. En del med mycket gult, en del med mindre.
      Så nu tror jag att det klarnat! Tack!
      Skånetös i Dalarna
      MIN ZOON!

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av lili76
        Läser Djurmagazinets reklamhäfte och funderar. De säljer Black Molly mix (spenops). Innebär "mix" att det helt enkelt är en blandning av olika färger, korsningar?
        Man läser det ofta, i fisklistor och reklam, men jag har fortfarande inte riktigt fattat..
        Den reklamen har jag också sett, inte så hemskt seriös, men säkert menar de just olika färgvarianter av "blackmolly" eller som de egentligen heter (tror jag) Poecilia sphenops, men det kan ju också vara ett sätt att smyga in hybrider med, det VET man ju aldrig.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • lordi.4ever.94
          • September 2007
          • 117

          #5
          Har åxå läst den tidningen, 5 stycken molly black mix sphenops för 49 kr, sätt dom i djurmagazinet åxå ,dom e rätt fina faktist, helsvarta med lite guldaktig glitter här och där, skitsnyggt, men fanns helsvarta åxå...
          // lordi.4ever.94

          Kommentar

          • fifi
            • August 2006
            • 695

            #6
            Låter som att de helt enkelt fått in ett gäng som blandat sig med gul molly också orkar de inte sortera dem ordentligt Mollys blir gärna lite glittriga av gult [om de haft någon föräldrafisk som haft anlag för det] men de som vill ha helsvarta blir ju besvikna förstås!
            mvh
            Fifi

            I'm so cute, I poop rainbows.

            Kommentar

            • Dysnomia
              • April 2004
              • 1692

              #7
              Just precis! Och de som fanns kvar i affären idag var _inte_ direkt de snyggaste.. Svart/gul sörja närmast bestämbar. Fast det fanns vad som såg ut som helsvarta med. Och en som var jätteläcker; svart med gula fenor..
              Men nej, det blev inga mollys.. He he!
              Skånetös i Dalarna
              MIN ZOON!

              Kommentar

              Arbetssätt...