Aggresiv Black Mollyhona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Catmandu
    • November 2007
    • 47

    Aggresiv Black Mollyhona

    Jag har 2 Black Molly, en hona och en hane. Honan jagar bort alla fiskar hela tiden..varför gör hon så? Lär inte bli några bebisar om hanen inte får komma i närheten . Mitt akvarium är nytt och jag köpte fiskarna i onsdags...
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av Catmandu
    Jag har 2 Black Molly, en hona och en hane. Honan jagar bort alla fiskar hela tiden..varför gör hon så? Lär inte bli några bebisar om hanen inte får komma i närheten . Mitt akvarium är nytt och jag köpte fiskarna i onsdags...
    Hon kommer inte komma undan hanen i längden, dessutom är hon säkert redan befruktad i affären eftersom de har förrådsbefruktning, dessutom om hon är så ny i akvariet så lugnar hon sig säkert om några dagar, men mer växter kan nog också hjälpa till, dessutom kan fler yngel komma att överleva om det finns gott om gömställen....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Catmandu
      • November 2007
      • 47

      #3
      Ja, det vore ju skoj om det var så . Jag har ganska många växter, ca 20 planter men ska köpa några flytväxter också.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Catmandu
        Ja, det vore ju skoj om det var så . Jag har ganska många växter, ca 20 planter men ska köpa några flytväxter också.
        Det viktiga är att växterna bildar ganska luftiga men ändå täta snår så ynglen kan simma in ibland dem, men att de vuxna inte kommer fram så lätt. Lycka till, ytväxter är alltid bra att ha....man kan ju alltid rensa bort överflödet vartefter....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • lordi.4ever.94
          • September 2007
          • 117

          #5
          Jag hade nästan samma problem, hade 1 dalmatinhane och 2 dalmatinhonor, hanen var väldigt agressiv och elak och v'rsta mobbaren i akvariumet, han jagade honorna och andra fiskar, till och med neontetror, när jag har haft han i ca 1 månad så blev jag trött på att han var elak, så jag ringde till zooaffären och berättade det och då sa dom att det är typiskt molly-beteende, sen så frågade jag vad jag kunde göra åt det och då sa dom att det bästa är att skaffa en ny hane, då frågade jag om jag kunde byta ut han till en annan hane hos dom och dom sa att det var okej, jag blev glad och bytte ut han till en ny hane (mycket finare åxå) och han började para sig me honorna så fort jag la i han i akvariumet, jag var helt cp-glad XD
          // lordi.4ever.94

          Kommentar

          • Catmandu
            • November 2007
            • 47

            #6
            Vill inte bli av med min hona, hon är gravid..kanske därför som hon inte vill hanen ska komma nära..

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #7
              Om du har plats så är en hona till ett alternativ, då får han två brudar att jaga, och en får lite lugn och ro under tiden.!!!
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              • lordi.4ever.94
                • September 2007
                • 117

                #8
                Men sätt ner den gravida honan i en yngellåda?
                // lordi.4ever.94

                Kommentar

                Arbetssätt...