endlers hona, är det dags för henne??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    endlers hona, är det dags för henne??

    Jag undrar om en sak,, har en endlers hona som är väldigt lugn, försöker vara för sig skälv,, är svart nära analöppningen men har inte sett några prickar i magen,
    börjar flämte lite snabbare
    Kan det vara igång för föddning??
  • Rogli
    • August 2005
    • 132

    #2
    Ja, det kan det.

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av elinj
      Jag undrar om en sak,, har en endlers hona som är väldigt lugn, försöker vara för sig skälv,, är svart nära analöppningen men har inte sett några prickar i magen,
      börjar flämte lite snabbare
      Kan det vara igång för föddning??

      Om hon dessutom är tjockare än vanligt så kan det ju naturligtvis vara dags, men varför så stressad? Ynglen kommer ju när de kommer....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • elinj
        • July 2007
        • 1100

        #4
        Ursprungligen postat av tummen
        Om hon dessutom är tjockare än vanligt så kan det ju naturligtvis vara dags, men varför så stressad? Ynglen kommer ju när de kommer....

        Tummen jag är inte stressad, bara intresserad när de kommer, eftersom det är första gången jag har endlers.
        Men det kom inget,
        Som sagt som jag alltid brukar säga,, de kommer när de kommer.
        Har ju sett nästan alla sorter i detta kar,, och vill även se endlers födda.

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av elinj
          Tummen jag är inte stressad, bara intresserad när de kommer, eftersom det är första gången jag har endlers.
          Men det kom inget,
          Som sagt som jag alltid brukar säga,, de kommer när de kommer.
          Har ju sett nästan alla sorter i detta kar,, och vill även se endlers födda.
          Ja, men endlers är ju antagligen bara ännu en variant av guppy, visserligen snyggare än de flesta, men de föder på samma sätt....har man tur så är man där och hinner se det, men oftast inte...
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #6
            ok. ja men de har ju en annan utseende som jag inte haft förrut ,, därför jag har frågat lite.
            Men jag har inte sett så många som har fött yngel..

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av elinj
              ok. ja men de har ju en annan utseende som jag inte haft förrut ,, därför jag har frågat lite.
              Men jag har inte sett så många som har fött yngel..
              Nej, de försöker nog få vara ifred så långt det är möjligt....håll utkik så kan du ha tur att få se födseln helt enkelt....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • elinj
                • July 2007
                • 1100

                #8
                Ursprungligen postat av tummen
                Nej, de försöker nog få vara ifred så långt det är möjligt....håll utkik så kan du ha tur att få se födseln helt enkelt....
                men då måste endlers vara lite svårare att se när de är på gång..
                SÅ med andra ord kan man säga att jag helt plötsligt kommer att se små små yngel..

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #9
                  Ursprungligen postat av elinj
                  men då måste endlers vara lite svårare att se när de är på gång..
                  SÅ med andra ord kan man säga att jag helt plötsligt kommer att se små små yngel..
                  TROLIGEN blir det så ja...men ibland kan man ha tur och vara på rätt plats vid rätt tillfälle...
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  Arbetssätt...