Är min svärdbärare gravid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Julietta
    • October 2007
    • 101

    Är min svärdbärare gravid?

    Hej,
    Har haft levandefödare i drygt 2 mån nu, och inte sett till några yngel. Hade tyckt det varit kul med yngel och har planterat mycket växter etc. Nu försöker jag inbilla mig att min svärdbärarhona bär på yngel. Tycker hon ser lite tjock ut iaf. Vad tror ni? Är hon gravid? Se bilder här:

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=483777&l=35cf7&id=636445739
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    Lite svårt att se på bilderna, men det är ju inte omöjligt att hon är gravid.
    Räkbiten


    Kommentar

    • fifi
      • August 2006
      • 695

      #3
      Tja, liiiite tjockis ser hon allt ut att vara. Du får hålla tummarna och se hur det blir om några veckor, svärdisar bär ju ynglen i 5-6 veckor har jag för mig.
      mvh
      Fifi

      I'm so cute, I poop rainbows.

      Kommentar

      • elinj
        • July 2007
        • 1100

        #4
        Ursprungligen postat av Julietta
        Hej,
        Har haft levandefödare i drygt 2 mån nu, och inte sett till några yngel. Hade tyckt det varit kul med yngel och har planterat mycket växter etc. Nu försöker jag inbilla mig att min svärdbärarhona bär på yngel. Tycker hon ser lite tjock ut iaf. Vad tror ni? Är hon gravid? Se bilder här:

        http://www.facebook.com/photo.php?pid=483777&l=35cf7&id=636445739

        Du kan se vart efter om magen ändrar sig och om det börjar bli lite prickar i magen,, silver aktiva prickar

        Kommentar

        • Julietta
          • October 2007
          • 101

          #5
          Tyckte faktiskt jag såg prickar i magen häromdagen, men jag vill så gärna att hon ska ha yngel så att jag kanske överanalyserar. Funderade även på om det kanske var avföring, för dagen efter såg jag inga prickar. Var på buken ska prickarna synas?

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #6
            Ursprungligen postat av Julietta
            Tyckte faktiskt jag såg prickar i magen häromdagen, men jag vill så gärna att hon ska ha yngel så att jag kanske överanalyserar. Funderade även på om det kanske var avföring, för dagen efter såg jag inga prickar. Var på buken ska prickarna synas?
            Om du kan se svart vid magen, nära anal öppningen, när ynglena är färdiga ( snart ska komma ut ) ser man silver aktiga prickar kan vara svara prickar också.

            det kan vara lite svårt se på din, eftersom de är lite röda,, lätt att se på fiskar som är ljusa.

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av fifi
              Tja, liiiite tjockis ser hon allt ut att vara. Du får hålla tummarna och se hur det blir om några veckor, svärdisar bär ju ynglen i 5-6 veckor har jag för mig.
              Nja, en månad har jag lärt mig....men de kan ju behöva återhämta sig ibland också, så visst kan det bli längre intervall ibland.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...