Ska jag, eller inte?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    Ska jag, eller inte?

    Hej,

    Jag har en höggravid platy hona som snart ska föda (innom v. 48). Jag har kardinal tetror och palettciklider (palettcikliderna är högst 2.5 cm stora). Ska jag flytta över tetrorna och cikliderna till mitt andra akvarium så länge? För min andra hona har förlorat hela hennes kull pga det :S vad tkr ni?
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av Yejjeh

    Jag har en höggravid platy hona som snart ska föda (innom v. 48). Jag har kardinal tetror och palettciklider (palettcikliderna är högst 2.5 cm stora). Ska jag flytta över tetrorna och cikliderna till mitt andra akvarium så länge? För min andra hona har förlorat hela hennes kull pga det :S vad tkr ni?
    Flytta den du om du nu vill ha kvar ynglen, de lär inte bli långlivade med de kompisarna i akvariet.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Yejjeh
      • October 2007
      • 150

      #3
      Ursprungligen postat av tummen
      Flytta den du om du nu vill ha kvar ynglen, de lär inte bli långlivade med de kompisarna i akvariet.
      Åh tack
      Söker silvermollys
      Och andra levandefödare
      50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

      Kommentar

      • Yejjeh
        • October 2007
        • 150

        #4
        Men jag har ett problem, mitt andra akvarvarium är redan överbefolkat så jag kan inte flytta mina fiskar. VAD SKA JAG GÖRA NU!? Jag har ett "skelett" av en yngelkassa men dock inget nät. Kan jag ha något annat som nät? Eller finns det något annat sett jag kan rädda ynglerna på? Snälla svara hon kommer att föda snart
        Söker silvermollys
        Och andra levandefödare
        50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

        Kommentar

        • Annaica
          • February 2006
          • 1177

          #5
          fixa täta växter.
          Räkbiten


          Kommentar

          • Yejjeh
            • October 2007
            • 150

            #6
            Ursprungligen postat av Annaica
            fixa täta växter.
            Ja, det skulle kunna gå, men jag har mistankar om att hon kommer att yngla i natt.. Så finns det något jag kan göra med yngel kassen eller något?
            Söker silvermollys
            Och andra levandefödare
            50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av Yejjeh
              Men jag har ett problem, mitt andra akvarvarium är redan överbefolkat så jag kan inte flytta mina fiskar. VAD SKA JAG GÖRA NU!? Jag har ett "skelett" av en yngelkassa men dock inget nät. Kan jag ha något annat som nät? Eller finns det något annat sett jag kan rädda ynglerna på? Snälla svara hon kommer att föda snart
              Du kan ju ta vanligt "gardintyg" som du köper i tygaffären, tänk i så fall på att skaffa en tygbit som är av något syntetmaterial.....

              men jag skulle schansa och hppas på det bästa...
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • Dada
                • December 2007
                • 58

                #8
                Går säkert bra att göra en kasse av tunna strumpbyxor.
                450L - 2 paroonhajar, 10 Golden ciklid, 1 delfinciklid, 1 papegojciklid, kardinalfiskar, 1 eldstjärt
                2x10L Kardinalfiskodling, Kampfiskodling

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #9
                  Ursprungligen postat av Dada
                  Går säkert bra att göra en kasse av tunna strumpbyxor.
                  Med stora maskor då, annars beckar de snart igen....
                  Har amn för mycket fisk så får man så småningom ta konsekvenserna av det och gallra bort det som passar in sämst i akvarierna i detta fallet skulle jag ta bort paletterna.
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  Arbetssätt...