yngelkar???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    yngelkar???

    jag tänkte fråga er en sak,
    jag kommer skaffa mig ett yngelkar,, i mitt gamla som jag kommer ha kvar där finns det javaormbunke, vattenpest och hornsärv + lite mer,


    Men min fråga är visst skulle det räcka med dessa tre nämnda växter + en moss boll till yngel, av svärdbärare, gyppy, corall platy.
    Eller ska jag köpa till någe extra bra växt, tar gärna imot förslag.
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    #2
    Har en till fråga,, hittade i forumet http://zoopet.com/forum/showthread.php?t=111126 där det står att han skulle tömma från sitt akvarium till det nya akvarium, det gamla vattnet,,

    Fungerar det??

    Om det fungerar skulle man kunna flytta över sina yngel redan från dag ett eller ska man vänta? , isåna fall hur många dagar?

    Kommentar

    • Captayn
      • September 2007
      • 78

      #3
      Det här med byta akvarium har jag gjort några gånger Jag brukar vänta en vecka med allt, så att lite växter hittar sig till rätta, cirkulationen med filter/pumpen kommer igång och så. Med sånt där medel (om du ska använda det) brukar jag vänta lika länge. Och ett till tips till någon bra växt är cabomba och savinia te.x Cucullatta,minima och molesta.
      Hoppas det funkar

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av elinj
        jag tänkte fråga er en sak,
        jag kommer skaffa mig ett yngelkar,, i mitt gamla som jag kommer ha kvar där finns det javaormbunke, vattenpest och hornsärv + lite mer,


        Men min fråga är visst skulle det räcka med dessa tre nämnda växter + en moss boll till yngel, av svärdbärare, gyppy, corall platy.
        Eller ska jag köpa till någe extra bra växt, tar gärna imot förslag.
        Hornsärv, cabomba eller någon annan sort som växer hela vägen från botten upp till ytan vore nog bra.
        Om du tar vatten från ditt gamla akvarium så kan du redan samma dag flytta yngel till yngelkaret, men tänk på att mata "snålt" i början tills allt kommit igång ordentligt, bara för säkerhets skull.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...