Yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Saruman
    • October 2007
    • 183

    Yngel

    Det är så att jag har köpt en större akvarium för mina blackmolly yngel så dom kan växa lite fortare

    Men till min fråga vad är det bästa sättet att flytta yngel från litet akvarium till större den dubbla storleken drygt på en o samma dag

    Vet att man ska vänta minst några dagar för att få bort alla kemikalier o så

    Har en medel som på skyndar processen o tar bort allt orent från vattnet

    tänkte först att jag skulle tappa av den gammla akvarie vattnet så mycket det bara går till den nya o sen hälla resten nytt vatten

    Har ingen plats för den nya akvariet för att kunna starta upp en o vänta tills vattnet är klar

    Tacksam för svar
  • Janina
    • November 2007
    • 142

    #2
    jag brukar INTE flytta mina yngel över vatten ytan´.. jag har hört att ynglerna kan bli skadade vid gälarna då... lös det det hur du vill bara du inte tar dom ovanför utan, tex ha en balja som du för ynglerna direkt ifrån vattenytan....

    Kommentar

    • Saruman
      • October 2007
      • 183

      #3
      Menar du att jag ska inte använda hov? om jag har uppfattat rätt?

      Kommentar

      • Janina
        • November 2007
        • 142

        #4
        jo du kan använda en hov men ta den direkt i en burk med vatten i

        Kommentar

        • Saruman
          • October 2007
          • 183

          #5
          Ja ok får testa o se vad som händer när jag flyttar på ynglen under helgen

          Kommentar

          • bessa
            • October 2007
            • 266

            #6
            yngel av alla sorter

            Förlåt att jag avbryter men jag har total kaus i mitt akvarium.
            Jag har 8 tigerbarb och hela stimmet har prisis lekt/håller på + 4 platy varav två alldeles snart ska föda + ett par palettciklider som har ägg som håller på att kläckas kan jag ha alla yngel i ett 25 liters akvarium utan att någon art äter upp en annan?

            Behöver ett snabbt svar
            Katt +Fisk = Älskade

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av bessa
              Förlåt att jag avbryter men jag har total kaus i mitt akvarium.
              Jag har 8 tigerbarb och hela stimmet har prisis lekt/håller på + 4 platy varav två alldeles snart ska föda + ett par palettciklider som har ägg som håller på att kläckas kan jag ha alla yngel i ett 25 liters akvarium utan att någon art äter upp en annan?

              Behöver ett snabbt svar
              DU HAR FÅTT SVAR I EN ANNAN TRÅD!!!! Ställ i fortsättningen EN fråga och ge dig till tåls, gärna då också i en egen ny tråd så skall du se att det blir svar tids nog...det går INTE fortare för att du skriver samma fråga flera gånger, det skapar bara IRRITATION.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • Koksalt
                • November 2007
                • 498

                #8
                Ursprungligen postat av tummen
                DU HAR FÅTT SVAR I EN ANNAN TRÅD!!!! Ställ i fortsättningen EN fråga och ge dig till tåls, gärna då också i en egen ny tråd så skall du se att det blir svar tids nog...det går INTE fortare för att du skriver samma fråga flera gånger, det skapar bara IRRITATION.
                Ojojoj.. Du kan verkligen det där med att berätta för folk att dom gjort ett misstag på ett bra sätt....
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #9
                  Ursprungligen postat av Koksalt
                  Ojojoj.. Du kan verkligen det där med att berätta för folk att dom gjort ett misstag på ett bra sätt....
                  När detta händer gång på gång med nya användare så tröttnar man efter ett tag, men jag hoppas (och vet av erfarenhet) att jag inte skrämmer bort dem för tid och evighet... men jag tycker verkligen att det är jobbigt/onödigt när en person (oftast nybörjare) slänger ut samma fråga på 2, 3, 4 ställen samtidigt....uppenbarligen utan att ha sökt i forumet först för det mesta.... jag har t.ex senate månaden svarat på hur länge levandefödare är "gravida" vid åtminstone 10-talet tillfällen....
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • NIC
                    • January 2008
                    • 5121

                    #10
                    (tummen)
                    Förstår vad du menar men du behöver ju faktiskt inte svara..
                    Mvh-NIC.

                    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                    Kommentar

                    • AllaFiskar
                      • September 2007
                      • 294

                      #11
                      Ursprungligen postat av tummen
                      När detta händer gång på gång med nya användare så tröttnar man efter ett tag, men jag hoppas (och vet av erfarenhet) att jag inte skrämmer bort dem för tid och evighet... men jag tycker verkligen att det är jobbigt/onödigt när en person (oftast nybörjare) slänger ut samma fråga på 2, 3, 4 ställen samtidigt....uppenbarligen utan att ha sökt i forumet först för det mesta.... jag har t.ex senate månaden svarat på hur länge levandefödare är "gravida" vid åtminstone 10-talet tillfällen....

                      Egentligen borde jag inte bry mig, men gud så otrevligt.

                      Ber så hemskt mycket om ursäkt för alla oss som inte hållit på med akvarier sedan krimkriget och som uppenbarligen stör experterna med våra dumma frågor

                      Kommentar

                      Arbetssätt...