Hanarnas beteende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • veronicca
    • November 2007
    • 53

    Hanarnas beteende?

    Är det någon skillnad på hur hanarna är mot dräktiga resp. icke dräktiga honor. Tänkte om man kan se att dom är mindre intresserade av dräktiga honor eller är dom på allt som rör sig :P
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av veronicca
    Är det någon skillnad på hur hanarna är mot dräktiga resp. icke dräktiga honor. Tänkte om man kan se att dom är mindre intresserade av dräktiga honor eller är dom på allt som rör sig :P
    Nej hanarna är lika pilska hela tiden, dessutom är honorna för det mesta dräktiga/BEFRUKTADE, de har FÖRRÅDSBEFRUKTNING och kan föda många kullar efter varandra utan att ens träffa hanarna fler gånger.....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Lill_Lena
      • September 2006
      • 173

      #3
      min blackmollyhane går visserligen på alla sina honor jämt å ständigt, men jag har märkt att han går mest på honan som nyss/nyligen ynglat av sig. Men det kanske skiljer sig på art.

      Kommentar

      • veronicca
        • November 2007
        • 53

        #4
        Ursprungligen postat av tummen
        Nej hanarna är lika pilska hela tiden, dessutom är honorna för det mesta dräktiga/BEFRUKTADE, de har FÖRRÅDSBEFRUKTNING och kan föda många kullar efter varandra utan att ens träffa hanarna fler gånger.....

        Ok för när jag tänker efter så har min ena hane fastnat för en speciell hona och det har varit dom mesta dels. Men nu börjar hon tjocka på sig så då upptäckte han de andra honorna :P konstigt hane det där för den andra hanen är galen i alla.
        Hir lång tid tar det innan dom föder när dom är tjocka. 3 av mina honor har varit jätte tjocka i 1,5 v men det händer inget.

        Kommentar

        • Janina
          • November 2007
          • 142

          #5
          när mina honor är gravida så är männen där hela tiden och lixom vaktar henne då hon inte orkar hålla dom pilska andra fiskarna borta

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av veronicca
            Ok för när jag tänker efter så har min ena hane fastnat för en speciell hona och det har varit dom mesta dels. Men nu börjar hon tjocka på sig så då upptäckte han de andra honorna :P konstigt hane det där för den andra hanen är galen i alla.
            Hir lång tid tar det innan dom föder när dom är tjocka. 3 av mina honor har varit jätte tjocka i 1,5 v men det händer inget.
            Det är svårt att veta, men det borde snart vara dags. Kanske någon vecka till bara, som mest....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...