Varför? Yngel? beteende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Janina
    • November 2007
    • 142

    #16
    ja, jag tog ut henne efter att alla var ute
    men gör som du känner är rätt, vill inte ha någon skuld om det inte går bra :S

    Kommentar

    • veronicca
      • November 2007
      • 53

      #17
      Hehe Jag släppte ut henne.. Har alltid tyckt det är lite plågsamt med födokassar men man vill ju att de första yglena man får ska klara sig men jag tror till 95% säkerhet att några klarar sig iallfall

      Kommentar

      • Janina
        • November 2007
        • 142

        #18
        det är bara att hoppas

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #19
          Ursprungligen postat av Janina
          jag tror att yngelkar är helt onödiga, honan blir stressad och det finns risk att kullen dör (efarenhet ) .. det som jag gjorde var att jag köpte ett litet kar på ca 40 L och la i MASSOR med växter, fixade gömställen med hjälp av en kokosnöt, på så vis kan ynglerna snabbt komma undan ifrån mamman.... innan jag hade fått ihop lite pengar till pump och så till 40L akvariumet testade jag att lägga i en fisk av samma sort fast lite mindre i yngelkaret tillsammans med den gravida mamman, vet inte varför men dagen där på simmade 40 små orangea fiskar runt i yngelkaret... men ett eget akvarium med växter i är nog bäst för att minska stressen
          Det kunde ha varit mina egna ord, jag låter alltid honorna föda fritt, man undviker mycket problem på det viset.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...