Yngel igen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquario
    • October 2007
    • 670

    Yngel igen?

    Hur ser man på en guppy om den e tjock? Min vuxna guppyhona som jag köpte fick nämligen 6st yngel för bara någon vecka sedan och nu verkar hon lite rund. Kan man avgöra på den svarta fläcken om honan kommer eller kan få yngel? För den andra, yngre, guppyhonan jag har har nämligen också en liten svart fläck men den har hon gått med ungefär en vecka nu.
    112L växt/sällskapsakvarium
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av Aquario
    Hur ser man på en guppy om den e tjock? Min vuxna guppyhona som jag köpte fick nämligen 6st yngel för bara någon vecka sedan och nu verkar hon lite rund. Kan man avgöra på den svarta fläcken om honan kommer eller kan få yngel? För den andra, yngre, guppyhonan jag har har nämligen också en liten svart fläck men den har hon gått med ungefär en vecka nu.
    Guppy föder med en månads mellanrum ungefär, så det är inte dags ännu, hur hon ser ut när hon är tjock lär du se då.... Unga honor blir inte så tjocka de första gångerna, de kan föda några kullar innan det märks "på riktigt" att de skall föda...

    Den svarta dräktighetsfläcken finns där jämt, men den blir större när det närmar sig födsel.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    Arbetssätt...