Molly vit prick?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • veronicca
    • November 2007
    • 53

    Molly vit prick?

    Mina molly honor är vit runt analöppningen betyder det att dom är med yngel eller har dom svamp ( dom är fina annars i färgen )?
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    välkommen till zoopet

    det vita är iaf inte svamp, det vet jag...men jag låter någon annan svara på va de kan va.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • ottan
      • October 2007
      • 8

      #3
      Det är dräktig man ser det på på denna vita fläcken .Svärdbäraren har det med

      Kommentar

      • veronicca
        • November 2007
        • 53

        #4
        Hår långt gången är dom när dom får den vita pricken då? kanske är dags snart den ena är ganska tjock.

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          FEL FEL FEL!!!!!!
          Dräktighetsfläcken är MÖRK och sitter på sidorna av buken, ovanför analfenan, (på Black molly är den nog nästan omöjlig att se, men på t.ex. svärbärare eller guppy brukar det synas bra.), vissa säger att just innan födseln kan man se att det blir ett litet vitt "rör" vid analfenan , men jag har aldrig hunnit se det förrän ynglen kommit. Honan kommer bli hysteriskt tjock innan hon föder (obs! unga honor kan föda sina 2-3 första kullar utan att bli så tjocka...)
          Senast redigerad av tummen; 13 November 2007, 07:26.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • veronicca
            • November 2007
            • 53

            #6
            Ursprungligen postat av tummen
            FEL FEL FEL!!!!!!
            Dräktighetsfläcken är MÖRK och sitter på sidorna av buken, ovanför analfenan, (på Black molly är den nog nästan omöjlig att se, men på t.ex. svärbärare eller guppy brukar det synas bra.), vissa säger att just innan födseln kan man se att det blir ett litet vitt "rör" vid analfenan , men jag har aldrig hunnit se det förrän ynglen kommit. Honan kommer bli hysteriskt tjock innan hon föder (obs! unga honor kan föda sina 2-3 första kullar utan att bli så tjocka...)
            Oj svårt det är när man får olika svar Vad tror du det kan vara då? Jag har satt dom i ett yngel akvarium nu så får väl se om det kommer några yngel eller om det är något annat..

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av veronicca
              Oj svårt det är när man får olika svar Vad tror du det kan vara då? Jag har satt dom i ett yngel akvarium nu så får väl se om det kommer några yngel eller om det är något annat..
              Har du bara ett riktigt akvarium (inte en yngelkasse) så lägger du helt enkelt över honan där straxt före du tror det är dags, har du missbedömt tidpunkten så gör det inte så mycket: låt naturen ha sin gång bara och när hon fött så flyttar du tillbaka henne. Svårare än så behöver det inte vara. Ibland kan bajset vara lite vitt, behöver inte vara nå´t fel för det, det blir så ibland.Mår hon bara bra i övrigt så kan du vänta ut ynglen.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...