"Yngel" får yngel!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amanda321
    • February 2007
    • 587

    #16
    Ok, men jag tycker det är mycket snyggare med lampa til akvariet.. men ska kanske inte starta upp det ändån, men asså läste det och om man tar fiskar som är mindre än endlers så tycker jag att 30 liter är passat efter deras storlek..!?
    30 L - 60 L - 150 L
    //Amanda

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #17
      Ursprungligen postat av Amanda321
      Ok, men jag tycker det är mycket snyggare med lampa til akvariet.. men ska kanske inte starta upp det ändån, men asså läste det och om man tar fiskar som är mindre än endlers så tycker jag att 30 liter är passat efter deras storlek..!?
      Problemet är bara att endlers snabbt blir aldeles för många för ett 30-litersakvarium, de (guppy) kallas inte miljonfisk för inte.....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Amanda321
        • February 2007
        • 587

        #18
        hehe ne men jag har juh mitt 55 liters också! så då kommer jag nog bara att flytta över några av fiskarna
        30 L - 60 L - 150 L
        //Amanda

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #19
          Ursprungligen postat av Amanda321
          hehe ne men jag har juh mitt 55 liters också! så då kommer jag nog bara att flytta över några av fiskarna
          Kanske bättre att starta med dem i det akvariet?
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • Amanda321
            • February 2007
            • 587

            #20
            Hur menar du? ne där har jag för många stora fiskar, så om jag nu får för många så får jag ta och flytta dom stora till det stora akvariet och sätta i dom små det "oanvända" 63 liters akvariet ska jag ha som odlings akvarie för mina nättetror så det går inte heller
            30 L - 60 L - 150 L
            //Amanda

            Kommentar

            • Amanda321
              • February 2007
              • 587

              #21
              Men vill inte ha särskilt många och får inte sälja på nätet för mamma och pappa så jag han inte sälja antingen hona eller hane.. hur ska jag då göra?
              30 L - 60 L - 150 L
              //Amanda

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #22
                Ursprungligen postat av Amanda321
                Hur menar du? ne där har jag för många stora fiskar, så om jag nu får för många så får jag ta och flytta dom stora till det stora akvariet och sätta i dom små det "oanvända" 63 liters akvariet ska jag ha som odlings akvarie för mina nättetror så det går inte heller
                Ja, det där är alltid ett problem, det verkar alltid som om det saknas minst ett akvarium. Om jag förstått det rätt så har du tre akvarier; ett på 55 liter, ett på 63 och ett större. Jag tycker att det på 55 liter vore bra till att odla nättetror, 63-liters är bra till yngel från levandefödare, och det större skall då de stora flytta till (om det inte redan finns där vill säga) men du bestämmer. Nättetror är ju relativt lättodlade, men ändå betydligt svårare än levandefödare....lycka till.
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                • Amanda321
                  • February 2007
                  • 587

                  #23
                  aa.., men måste säga att jag har ett 30 liters, det som jag har yngel i. Ett 55 liters, som jag har levnadsfödare i och 1 150 liters akvarium där jag har 2 guramis, 2 skalare, 5 nättetror och 3 mollys, om jag flyttar över dom små levnadsfödarna till stora blir troligtvis neontetrorna jag har mat till skalarna...? (mitt 63 liters står nere i källaren med lite alger och grus i utan vatten så det är inte äns startat)
                  30 L - 60 L - 150 L
                  //Amanda

                  Kommentar

                  • Janina
                    • November 2007
                    • 142

                    #24
                    Ursprungligen postat av Amanda321
                    Hej! Jo det är så att jag har 1-2 åriga Guppys som jag är säker på att det inte är Endlers! har hatt dom i yngelkar sen dom föddes för dom har alltid varit för små för att kunna vara i det stora.. Jag tror att deras mormors far var en Endler (han hette Endi) (var min endlers för typ 5-7 årsen (dog då) då han levde, han levde ca 5-8 år) Han var den älsta fisk jag någonsin haft Men jallefall: Kan guppy yngelerna fått Endler i sig från sin mormors far? för dom har fått 1 yngel nu och då måste dom va fullvuxna vah? (har juh hatt dom 1-2 år)
                    jag fattade ingenting i frågan

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      #25
                      Ursprungligen postat av Janina
                      jag fattade ingenting i frågan
                      Varför då bry dig om att skriva det här? Om du läst tråden ordentligt så hade du sett att vi andra redan rett ut begreppen.....
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • Amanda321
                        • February 2007
                        • 587

                        #26
                        Min ena "endlers" hona flyttade jag då över till 55 litern för hon har växit lite och det har inte blivit några problem, men har 1 fullvuxen hane och massor med honor, men han parade sig bara med den honan jag flyttade, så problemet är nog löst tills honorna blivit större
                        30 L - 60 L - 150 L
                        //Amanda

                        Kommentar

                        • tummen
                          • March 2005
                          • 5199

                          #27
                          Ursprungligen postat av Amanda321
                          Min ena "endlers" hona flyttade jag då över till 55 litern för hon har växit lite och det har inte blivit några problem, men har 1 fullvuxen hane och massor med honor, men han parade sig bara med den honan jag flyttade, så problemet är nog löst tills honorna blivit större
                          Så nu beter han sig normalt alltså? Med andra ord parar han sig med alla närvarande honor utan att ha någon favorit, helt hämnigslöst?
                          Thomas "tummen" Wallén

                          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                          Kommentar

                          Arbetssätt...