Svamp på platy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Saruman
    • October 2007
    • 183

    Svamp på platy

    Jag har sätt att jag har fått svamp på min platy den ligger på ryggraden o sträcker sig drygt 2cm längs ryggraden..


    Till min fråga är vad kan jag drabbat för slags svamp? det är vit i konsistensen

    tror det kan vara vita prick av större variant
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Vita prick är små vita prickar. Det på ryggen är det riktigt luddigt eller mer som vitt i huden.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av Saruman
      Jag har sätt att jag har fått svamp på min platy den ligger på ryggraden o sträcker sig drygt 2cm längs ryggraden..


      Till min fråga är vad kan jag drabbat för slags svamp? det är vit i konsistensen

      tror det kan vara vita prick av större variant
      Schansen att du får bra svar är större i sjukdomsforumet...

      Men här gör jag ett litet försök ändå:
      Vilken sorts svmp du drabbats av spelar ingen större roll, skaffa medicin mot svamp så blir du av med det.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Saruman
        • October 2007
        • 183

        #4
        Tack för svaret o ska testa på en gång o se vilken medecin kan ta bort den svampen

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av Saruman
          Tack för svaret o ska testa på en gång o se vilken medecin kan ta bort den svampen
          Det finns flera märken, men fråga i din butik så får du råd om vilket du skal välja. Var noga med att det är SVAMP du skall behandla mot, inte vita prick....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • Saruman
            • October 2007
            • 183

            #6
            Ursprungligen postat av tummen
            Det finns flera märken, men fråga i din butik så får du råd om vilket du skal välja. Var noga med att det är SVAMP du skall behandla mot, inte vita prick....

            Jag kommer att gå till akvarie affär o se vad dom rekomenderar för medecin för den svampen

            Kommentar

            Arbetssätt...