Lyr-Svärdbärare??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nygren_91_
    • March 2007
    • 23

    Lyr-Svärdbärare??

    Hej! Var i Karlstad för ett par dar sen och köpte några jättetjusiga firrar. Lyr-svärdbärare hette dom, och jag är övertygad om att det är nån konstig korsning, för han i affären sa att hanarna är sterila, men att det går att få yngel om man har vanliga svärdbärarhanar ihop med "lyr-honorna".
    Det jag undrar är bara om någon annan har hört talas om något liknande, eller vet vad de evetuellt kan vara för en konstig korsning? De ser ut som någon typ av "halloween-variant" på vanliga svärdbärare, hehe.. Nån som vet något om dessa fina firrar?
    Länkar till ett par bilder på dem:

    Ursäkta bildkvalitén... Akvariumet var lite överbefolkat när ja försökte ta korten, och fiskarna var inte direkt villiga till att posera snyggt... Hoppas de syns va de e för nåt iaf
    Senast redigerad av nygren_91_; 28 October 2007, 23:17.
    Emelie
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av nygren_91_
    Hej! Var i Karlstad för ett par dar sen och köpte några jättetjusiga firrar. Lyr-svärdbärare hette dom, och jag är övertygad om att det är nån konstig korsning, för han i affären sa att hanarna är sterila, men att det går att få yngel om man har vanliga svärdbärarhanar ihop med "lyr-honorna".
    Det jag undrar är bara om någon annan har hört talas om något liknande, eller vet vad de evetuellt kan vara för en konstig korsning? De ser ut som någon typ av "halloween-variant" på vanliga svärdbärare, hehe.. Nån som vet något om dessa fina firrar?
    Länkar till ett par bilder på dem:

    Ursäkta bildkvalitén... Akvariumet var lite överbefolkat när ja försökte ta korten, och fiskarna var inte direkt villiga till att posera snyggt... Hoppas de syns va de e för nåt iaf
    Detta har jag redan svarat på!!!! I EN ANNAN TRÅD!!!!!

    Skriv inte samma fråga på flera ställen! Det irriterar bara och du får inte svar fortare för det! Ge dig til tåls, och sök gärna i forumen innan du postar en ny fråga...men välkommen om du undrar mera.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • nygren_91_
      • March 2007
      • 23

      #3
      Jo jag vet att man inte bör skriva flera. Men jag kom på att jag nog skrev den i lite fel forum, och jag vet inte hur man flyttar det till ett annat(går det ens?). Så därför skrev jag en ny.
      Emelie

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av nygren_91_
        Jo jag vet att man inte bör skriva flera. Men jag kom på att jag nog skrev den i lite fel forum, och jag vet inte hur man flyttar det till ett annat(går det ens?). Så därför skrev jag en ny.
        Det går att flytta, skicka ett mejl/PM till Kjell (Fohrman) så fixar han det....
        Hoppas du blev nöjd med svaret i den andra tråden.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...