Är min platy hona "gravid"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    Är min platy hona "gravid"?

    Heej,

    Jag har 4 platys i mitt ena akvarium på 50 l och 3 st i mitt andra 60 l. Min ena hona simmar gärna tillsammans/brevid hanarna och har ett vitt litet "rör" på 1x1 cm. Är hon "gravid"? Och finns det något tips på hur man ser att dom är "gravida" i tidigt stadium och hur man får en hona befruktad.
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av Yejjeh
    Heej,

    Jag har 4 platys i mitt ena akvarium på 50 l och 3 st i mitt andra 60 l. Min ena hona simmar gärna tillsammans/brevid hanarna och har ett vitt litet "rör" på 1x1 cm. Är hon "gravid"? Och finns det något tips på hur man ser att dom är "gravida" i tidigt stadium och hur man får en hona befruktad.
    JAG HAR JUST SVARAT DIG I EN ANNAN TRÅD!!!! Ställ en fråga och ge dig till tåls, flera likartade frågor ger bara upphov till irritation!
    Och sök gärna svar INNAN du ställer frågan, de flesta är oftast redan besvarade!
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Yejjeh
      • October 2007
      • 150

      #3
      Okej förlåt
      Söker silvermollys
      Och andra levandefödare
      50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Yejjeh
        Okej förlåt
        OK!Du är inte ensam om att göra så....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Yejjeh
          • October 2007
          • 150

          #5
          Nej jag har märkt det xD :P
          Söker silvermollys
          Och andra levandefödare
          50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Yejjeh
            Nej jag har märkt det xD :P
            Och jag är inte långsint, ställ GÄRNA nya frågor, det kommer alla lära sig av som läser här, men jag tröttnar ibland på dessa evinnerliga "är hon gravid"-frågor hela tiden, det blir tjatigt i längden, det bevisar egentligen bara att frågeställaren är SLÖ och inte tar reda på basfakta innan man frågar eller köper sin fisk. Det GÅR ju faktiskt att söka i forumen och få reda på det mesta utan att starta en ny tråd hela tiden.
            Eller fråga i akvarieaffären, de SKALL kunna upplysa kunderna om det mest basala behoven hos fiskarna de säljer, men det brister ibland och då är det bra att ha andra att kolla med.
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...