Guppy yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viktor333
    • August 2007
    • 221

    #16
    En fråga om mina guppyhonor.., De är tjocka och bär på någonting svart i analen, har inte tänkt så mycket på de förrän jag köpte en guppyhona som inte hade någon svart fläck och inte heller var så tjock?:S Bär de andra honorna på yngel?

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #17
      Ursprungligen postat av viktor333
      En fråga om mina guppyhonor.., De är tjocka och bär på någonting svart i analen, har inte tänkt så mycket på de förrän jag köpte en guppyhona som inte hade någon svart fläck och inte heller var så tjock?:S Bär de andra honorna på yngel?
      Det svarta är nog vanligt bajs låter det som. Honan utan dräktighetsfläck kan vara en hane som inte färgat ut ännu, har den analfena? Och ja, de är troligen befruktade om de tidigare har gått ihop med hanar eller gör det nu, de har förrådsbefruktning och kan föda flera kullar efter varandra utan att befruktas igen, de lagrar spermiepaketen. De "föder" i så fall med ungefär 30 dagars mellanrum.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • viktor333
        • August 2007
        • 221

        #18
        Ursprungligen postat av tummen
        Det svarta är nog vanligt bajs låter det som. Honan utan dräktighetsfläck kan vara en hane som inte färgat ut ännu, har den analfena? Och ja, de är troligen befruktade om de tidigare har gått ihop med hanar eller gör det nu, de har förrådsbefruktning och kan föda flera kullar efter varandra utan att befruktas igen, de lagrar spermiepaketen. De "föder" i så fall med ungefär 30 dagars mellanrum.
        Ok, men några yngel har jagt inte sett på ca två månader men det har varit lite rörigt i akvariet. Men jag har inte fattat vad dräktighetsfläcken är.., är det en genomskinlig fläck som ser typ vattenfylld ut? Den som e ovanför "bajset"???

        Kommentar

        Arbetssätt...