Yngel och weekendmat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • iRiC
    • August 2007
    • 89

    Yngel och weekendmat?

    Tjenare!

    Jag har bara en kort fråga, idag så ska jag åka hem, och jag kommer tillbaka på söndag. Jag tänkte kasta i "TetraMin Weekend" som vanligt till mina fiskar, så de har nått att äta, det funkade kanon senast. Saken är den att jag har yngel nu också, de är tillräckligt stora för att vara framme och simma med resten av fiskarna, men jag undrar, äter de också sådana här "helg korvar" ? (Jag såg att en nafsa lite på en "helg korv"), och om inte, klarar de sig ändå?

    Tacksam för svar!
    Blogg @ http://iric.blogg.se/
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Om du matar precis innan du åker så klarar fiskarna sig till på söndag när du kommer tillbaka utan mat.
    Jag har personligen inte mycket till övers för weekendfoder då det är större risk att de skitnar ner vattnet än att fisken dör av svält på 3-4 dagar.
    Det absolut bästa vore någon som kunde komma och mata dem, eller om du köper en foderautomat som kan portionera ut maten vid bestämda tillfällen.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • iRiC
      • August 2007
      • 89

      #3
      okej!
      jag ska mata lite innan jag åker, men jag slänger nog ner nån weekendmat iaf, så de andra inte äter upp ynglena ^^, hehe. men tack för ditt svar!
      Blogg @ http://iric.blogg.se/

      Kommentar

      • fairing
        • October 2003
        • 574

        #4
        man kan gärna mata på lite extra dagarna innan man åker.
        www.akvarietorget.se

        Kommentar

        • rsoderberg
          • February 2007
          • 954

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Om du matar precis innan du åker så klarar fiskarna sig till på söndag när du kommer tillbaka utan mat.
          Jag har personligen inte mycket till övers för weekendfoder då det är större risk att de skitnar ner vattnet än att fisken dör av svält på 3-4 dagar.
          Det absolut bästa vore någon som kunde komma och mata dem, eller om du köper en foderautomat som kan portionera ut maten vid bestämda tillfällen.
          Jag har samma erfarenhet.

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Om du matar precis innan du åker så klarar fiskarna sig till på söndag när du kommer tillbaka utan mat.
            Jag har personligen inte mycket till övers för weekendfoder då det är större risk att de skitnar ner vattnet än att fisken dör av svält på 3-4 dagar.
            Det absolut bästa vore någon som kunde komma och mata dem, eller om du köper en foderautomat som kan portionera ut maten vid bestämda tillfällen.
            Jag tycker inte heller om weekendfoder, men de där "korvarna" verkar funka bättre än de klumpar man hade förr i världen.... Jag lämnar fiskarna upp till en vecka utan matning, är sällan borta längre än så, men då ser jag ju förståss till att de blir VÄLMATADE/GÖDDA veckan innan.
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...