Lite frågor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fridas
    • September 2007
    • 629

    Lite frågor!

    Eftersom att alla de frågor jag ställer här har med just levandefödare att göra så ställer jag alla frågor i samma topic.

    1. Hur gammal blir Black Mollys, Guppys och Platys?

    2. Är detta en Musse Pigg Platy? (Tyvärr inte bästa bilden eftersom de inte vill ”sitta stilla”)


    3. Varför skimrar mina Black Mollys i guld/grönt/gult? Hanen på den första bilden skimrar över hela kroppen i stort sett. Hos honan på bild nummer två ser man det mest på magen. Ser alla ut så? Dem jag sett i affären verkar ju vara riktigt kolsvarta, men dessa skimrar i andra färger. Jag bryr mig inte i färgen men vill ju inte att de ska vara sjuka eller må dåligt.



    Tacksam för svar!
    ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..
  • Fridas
    • September 2007
    • 629

    #2
    Ingen som vet
    ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      1) ca 1-3 år
      2) ? Ser inte ut som mina mussar iaf.
      3) En hel del black mollys har färger i sig. Kommer fram i olika belysningar.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Inka
        • July 2005
        • 1233

        #4

        Detta är en musse pigg platy. Har den en "bild" av en musse pigg vid stjärtfenan så är det en sån...
        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

        www.kvitter.n.nu

        Kommentar

        • gizmogirl
          • August 2006
          • 2214

          #5
          Kan vara en Musse Pigg finns blåa såna vet jag har sett bild på de på nätet men svårt att säga finns ju så många varianter av Platy

          Kommentar

          • Fridas
            • September 2007
            • 629

            #6
            Okej, då är det kanske en dåligt tecknad Musse Pigg =D Tycker att de två honor jag har som ser ut så här är väldigt fina, men på internet har jag inte hittat någon annan Musse Pigg som ser ut såhär så jag blev lite fundersam. På zooaffären stod det Musse Pigg Platy, men de kan ju visserligen skriva vad som helst.

            Har en till bild här: http://www.fridaskoglund.se/fotoalbu.../images/16.jpg Den har ju verkligen ingen musse bak på svansen utan snarare som en blå rund fläck och sedan ett svart lodrätt streck bakom.

            Tusen tack för svaren. Skönt också att höra att Blackysarna kunde skimra lite. Var rädd att de var sjuka eller så.
            Tack tack!
            ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

            Kommentar

            Arbetssätt...