Har sätt black molly hona föda yngel! :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Saruman
    • October 2007
    • 183

    Har sätt black molly hona föda yngel! :)

    Hejsan har precis regat mig nyligen

    Men vill bara säga som rubriken lyder att jag har sätt Blackmolly hona föda yngel det är skit kul tror att jag kommer få många får se hur det blir imorgon
  • Suz
    • September 2007
    • 48

    #2
    Spännande, hoppas hon får yngel under natten

    Kommentar

    • Saruman
      • October 2007
      • 183

      #3
      Hon har fått mer barn tror säkert att hon har fött 30 tal yngel för det bara krylar av dom nu hihi

      Kommentar

      • elinj
        • July 2007
        • 1100

        #4
        Det är jätte kul att se dom föddas, men det kan bli väldigt många om man har dom i en yngelkasse. Hade själv i yngelkasse i början men nu har jag inte det.
        Har 7 stycken yngel som har fött i levande akvariumet och klarar sig jätte bra, simmar med de vuxna guppys och svärdbärare.
        bara man har många växter klara dom jätte bra.

        Kommentar

        • Saruman
          • October 2007
          • 183

          #5
          Jag har ett litet akvarium på 40 liter där jag "föder" fram yngel men jag satsar mer på blackmolly för jag tycker dom är fin att se på o samt ger dom så söta yngel

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #6
            hade 3 st, men de dog pga nitrit, men men man har ju sett andra yngel komma fram, mm ett eget akvarium är ju bra om man vill ha alla kvar,för det kan ju bli så många, men visst är det mysigt att se dom växa.

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ja lycka till! Se bara till att vattenkvaliteten inte blir dålig så kommer säkert ynglen både växa bra och de flesta kommer överleva. det kan vara bra med någon "städfisk" som äter upp foderrrester, kanske en liten grupp (3-4) Corydoras? C.paleatus är otroligt tålig....struntar dessutom i alla levandefödaryngel.....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • Saruman
                • October 2007
                • 183

                #8
                Jag har ett par snälla pansar malar som städar upp efter maten man ger

                det skulle ju vara riktigt kul om alla kunde överleva för sen kunna flytta till min stora akvarium längre fram men vet att man får vänta ett par mån mins tills dom blir tillräckligt stora

                Kommentar

                Arbetssätt...