Jag har fått yngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • iRiC
    • August 2007
    • 89

    Jag har fått yngel!

    Jag har fått yngel! Mina guppys har vart smällfeta ett tag nu, och idag när jag skulle göra rent i akvariet simmade en liten rackare omkring!

    Nu är min fråga, vågar jag byta vatten och fortsätta med rengöringen, eller bör jag vänta då jag har yngel? Jag hade tänkt att röra om i gruset och "dammsuga" ur det. Jag gjorde rent för ca 1½ vecka sedan, så det kanske räcker att jag bara byter lite ytvatten under kontroll, så jag inte suger upp nån liten söting? Vad tror ni? Bör man byta vatten när man har yngel?

    Tacksam för snabba svar! ^^,
    Blogg @ http://iric.blogg.se/
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Ursprungligen postat av iRiC
    Jag har fått yngel! Mina guppys har vart smällfeta ett tag nu, och idag när jag skulle göra rent i akvariet simmade en liten rackare omkring!

    Nu är min fråga, vågar jag byta vatten och fortsätta med rengöringen, eller bör jag vänta då jag har yngel? Jag hade tänkt att röra om i gruset och "dammsuga" ur det. Jag gjorde rent för ca 1½ vecka sedan, så det kanske räcker att jag bara byter lite ytvatten under kontroll, så jag inte suger upp nån liten söting? Vad tror ni? Bör man byta vatten när man har yngel?

    Tacksam för snabba svar! ^^,

    du kan lungt byta vatten som vanligt...se bara till att du inte får upp något yngel^_^...du ska inte röda för mkt nere i grusen eftersom då rubbar du balansen i akvariet.

    p.s lycka till med ynglet
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • jesper_b
      • June 2006
      • 1201

      #3
      Bara sköta akvariet som vanligt det kommer att komma Måååånga fler yngel.
      vill du att dom ska överleva skaffa täta växter som dom kan gömma sig i.

      Och slam sug inte för mycket som förra skribenten skrev detta rubbar balansen...jag slamsuger själv inte mer än en gång varannan månad eller nåt..
      www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
      Mina Malar:
      L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

      Kommentar

      • iRiC
        • August 2007
        • 89

        #4
        tackar för era snabba svar! jag har nu bytt vatten, och de var riktigt nyfikna, så jag vill bara säga till er andra att var beredda, för de vill kasta sig in i slangen hela tiden! ^^, men de klara sig!
        Blogg @ http://iric.blogg.se/

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av iRiC
          tackar för era snabba svar! jag har nu bytt vatten, och de var riktigt nyfikna, så jag vill bara säga till er andra att var beredda, för de vill kasta sig in i slangen hela tiden! ^^, men de klara sig!
          ...och kommer de med så kan du ju fånga upp dem och lägga tillbaka dem i akvariet, för du suger väl ut vattnet till en hink?
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...