Vart gör ni av alla yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #16
    Ursprungligen postat av sunken
    jag låter mina yngel simma i tanken klarar dom sig så gör dom de....
    ...och gör man så så brukar det inte bli FÖR många, det brukar stabilisera sig på en "lagom" nivå.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • taxidermy
      • January 2007
      • 298

      #17
      Ursprungligen postat av batski
      Hur stort är akvariet? Det finns andra fina fiskar som inte sprutar ut barn hela tiden.

      Att spola ned fiskar i toaletten är extremt grymt och inte godkänt enligt lag som avlivingsmetod.
      Det är 60l.. Jo, men jag gillar guppy, eftersom de är färgglada och inte käkar räkor(eller?), funderade annars på någon dvärgciklid men de äter ju mina räkor..

      Ja, jag vet att det är grymt. Jag gillar inte henne, hennes guppys dog när hon var bortrest, sedan gav hon sitt akvarium till mej och frågade vart alla guppys var någonstanns.
      "Men dina guppys dog ju när du var i England?"
      "Ja hehehhe, det är lätt att göra nybörjarfel!! Mina fiskar dog också i början, det är inget att skämmas över!!" Sedan ringde hon en annan kompis och sa att jag hade dödat hennes fiskar.
      Till saken hör att hon aldrig brydde sej om att kolla upp något om fiskar innan hon köpte dem utan hade platy, ett stim sorgmanteltetror, metallpansarmalar, någon annan mal samt ett stim guppy i ett 22l. Det känns så dumt att bli utskälld av henne(hon tror fortfarande att jag dödat dem). Ursäkta, men jag måste bara gnälla lite..

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #18
        Ursprungligen postat av taxidermy
        Det är 60l.. Jo, men jag gillar guppy, eftersom de är färgglada och inte käkar räkor(eller?), funderade annars på någon dvärgciklid men de äter ju mina räkor..
        Det finns flera arter som inte käkar räkor, men gillar du guppies så är det en annan sak. Själv hade jag endlers i mitt 110 liters och omplacerade så många yngel som jag bara kunde. Till slut började jag känna mig stressad av att de bara fick barn på löpande band, så jag bestämde mig för att omplacera alla och skaffa fiskar som inte får barn så ofta.

        Nu bor det sen ett par veckor tillbaka 4 Betta imbellis i det akvariet. Om ytterligae ett par veckor har jag tänkt att ett stim på 10 Boraras briggitae (moskitorasboror) ska flytta in.

        Var även sugen på Pseudomugil gertrudae (prickiga blåögonfiskar) men bestämde mig för bettorna.

        Några andra fina och färglada fiskar:

        - Hyphessobrycon amandae (amandatetra)
        - Boraras maculatus (dvärgrasbora)
        - Dario dario (bengaldario)

        Ursprungligen postat av taxidermy
        Ja, jag vet att det är grymt. Jag gillar inte henne, hennes guppys dog när hon var bortrest, sedan gav hon sitt akvarium till mej och frågade vart alla guppys var någonstanns.
        "Men dina guppys dog ju när du var i England?"
        "Ja hehehhe, det är lätt att göra nybörjarfel!! Mina fiskar dog också i början, det är inget att skämmas över!!" Sedan ringde hon en annan kompis och sa att jag hade dödat hennes fiskar.
        Till saken hör att hon aldrig brydde sej om att kolla upp något om fiskar innan hon köpte dem utan hade platy, ett stim sorgmanteltetror, metallpansarmalar, någon annan mal samt ett stim guppy i ett 22l. Det känns så dumt att bli utskälld av henne(hon tror fortfarande att jag dödat dem). Ursäkta, men jag måste bara gnälla lite..
        Låter som en riktigt fin människa - not!
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #19
          Ursprungligen postat av batski
          Det finns flera arter som inte käkar räkor, men gillar du guppies så är det en annan sak. Själv hade jag endlers i mitt 110 liters och omplacerade så många yngel som jag bara kunde. Till slut började jag känna mig stressad av att de bara fick barn på löpande band, så jag bestämde mig för att omplacera alla och skaffa fiskar som inte får barn så ofta.

          Nu bor det sen ett par veckor tillbaka 4 Betta imbellis i det akvariet. Om ytterligae ett par veckor har jag tänkt att ett stim på 10 Boraras briggitae (moskitorasboror) ska flytta in.

          Var även sugen på Pseudomugil gertrudae (prickiga blåögonfiskar) men bestämde mig för bettorna.

          Några andra fina och färglada fiskar:

          - Hyphessobrycon amandae (amandatetra)
          - Boraras maculatus (dvärgrasbora)
          - Dario dario (bengaldario)



          Låter som en riktigt fin människa - not!
          Nä, att lura på kompisen ett för litet akvarium och sedan anklaga henne för att ha dödat fiskarna-skurk....
          Så du har inga Endler kvar?
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #20
            Ursprungligen postat av tummen
            Så du har inga Endler kvar?
            Nope! De har flyttat allihop.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #21
              HUR går det med alla yngel?????
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...