Fråga om Endlers...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shootermicke
    • September 2007
    • 146

    Fråga om Endlers...

    Köpte för lite mer än en vecka sedan tre Endlers till mitt 31 liters. En av honorna var en wannabe "patrik seamountain" och floppade ur akvariet. Därför skall jag nu köpa en ny hona, eftersom jag vill ha två honor och en hane.

    Någon som tycker att jag borde köpa ytterligare honor, eller räcker det med två?
  • gizmogirl
    • August 2006
    • 2214

    #2
    Jag tycker det räcker själv har jag 2 hanar och 4 honor i mitt lilla kar, du kommer att få en hel del yngel sen så vänta med att utöka tycker jag.

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #3
      Håller med.

      Du borde kanske se till att täppa till öppningarna där de kan ta sig ut för att undvika ytterligare olyckor.
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • Jenny_E
        • July 2004
        • 661

        #4
        Jag började med 2 honor och 2 hanar i 75 l, en hane dog rel. snabbt. Nu har jag massvis (för många)

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av Shootermicke
          Köpte för lite mer än en vecka sedan tre Endlers till mitt 31 liters. En av honorna var en wannabe "patrik seamountain" och floppade ur akvariet. Därför skall jag nu köpa en ny hona, eftersom jag vill ha två honor och en hane.

          Någon som tycker att jag borde köpa ytterligare honor, eller räcker det med två?
          Du behöver inte skaffa någon ny hona, du får snart yngel ändå och har superfort en större grupp än du kunde ana....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av batski
            Håller med.

            Du borde kanske se till att täppa till öppningarna där de kan ta sig ut för att undvika ytterligare olyckor.
            Instämmer....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...