Guppies tillsammans med Tigerbarber???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chrille5
    • January 2002
    • 113

    Guppies tillsammans med Tigerbarber???

    Hej, jag tänkte flytta över mina Guppies (4st) till ett 54liters akvarium med Tigerbarber. Kan dem hållas tillsammans även fast att barberna biter på fenor??? Det är ganska glest mellan barberna nu dem är 8st.

  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hej Chrille,
    Det är denitivt inte någon lyckad kombination utan risken är stor att det tar en ände med förskräckelse.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • nettrax
      • February 2002
      • 790

      #3
      Jag fick häromdagen reda på att anledningen till att tigerbarben käkar på guppyns stjärtar är att de är onormalt stora(p.g.a odlingen).

      Mvh. Ninni
      Förhoppningsvis snart ägare till en röd tabby/vit crx kille

      Kommentar

      • Ace
        • March 2002
        • 55

        #4
        Guppy som blivit biten i fenan är ingen vacker syn... barber överhuvudtaget är väl ganska gluppska på att bita i guppy sjärtar tror jag (rätta mig om jag har fel).

        AcE :-)
        Vem vet jag kan ha fel.
        //AcE

        Kommentar

        • hansg
          • February 2002
          • 444

          #5
          De flsta barber äter inte fenor.....men tigerbarben skalar alla scalarer guppy,gurami mm
          Det är akvariets lille "värsting" men en odroligt tjusig firre om den hålls med rätt sällskap man har aldrig tråkigt om man har ett gäng tigerbarber att titta på
          mvh
          hans-göran

          hgl
          hgl

          Kommentar

          Arbetssätt...