Mina platyn vart ju livrädda.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rexon@
    • August 2002
    • 578

    Mina platyn vart ju livrädda.

    Hej! Skaffade mig 2 platyn som jag planerat till mitt akvarium.. men sen vart det inte alls så som jag tänkt. Min kampfiskhane skrämde ju livet ur de små stackarna så de stod och stampade i ett av hörnen hela dagen. Det vart mycket bättre när jag prövade med att ta bort kampfisken och placerade honom tillfälligt i ett plastyngelkar. Men, vad gör jag nu då? Blir det bättre om jag köper några fler platyn innan jag släpper ut hanen igen?

  • zingo_boy
    • August 2002
    • 983

    #2
    ja hade en kampfisk hanne (tills hn hoppade ut ur mitt akvarium genom ett hål som man knappt kan få ner ett pekfinger) men han va snäll åt, nästan, alla fiskar utom mina gröna bågciklider. men ja hade platy innan ja skaffade min b.splendens. men har du en guldfisk kupa? om du inte har så kan du skaffa en sån. d är ingen som sagt att kampfiskarna inte kan va ienm kupa som man helst inte ska ha guldfiskar i p.g.a att d kan bli syre brist. men b. splendens andas luft så kan du ha han i en sån kupa. den som ja köpte kostade me filter å allt ca 900. men du behöver du inte en "skål lampa" som kostar ca 225 kr. d går lika bra med en vanlig skriv bords lampa! en sån ger dessutom ett bättre sken så du kan se fiskens "fina" färger!

    ???

    Kommentar

    • Rexon@
      • August 2002
      • 578

      #3
      Ahaa.. ja en skål kanske vore något att satsta på, men hellst vill jag ju ha honom i akvariet.. jaja, jag ska ge honom lite tid tlls han vänjer sig med platyna :-) Borde han ju göra?

      Kommentar

      • zingo_boy
        • August 2002
        • 983

        #4
        ja. då får du väl skaffa ett til akvarium då eller oxå så får du väl hålla dom ifrån varndra så gott d går tills dom vänjer sej me varran. om d går.

        ???

        Kommentar

        • Rexon@
          • August 2002
          • 578

          #5
          Jag hoppas det går bra till slut :-) Är mest rädd för att kamphanen till slut råkar göra platyna illa, fast så kom jag ju på att kampfiskhanar inte simmar så fort, platyn är ju snabba :-) Ska göra ett nytt försök med att släppa hanen fri i akvariet nästa vecka :-)

          Kommentar

          • zingo_boy
            • August 2002
            • 983

            #6
            har platysarna stora fenor? d kan va d d beror på oxå.

            ???

            Kommentar

            Arbetssätt...