Silvermolly..sjuk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mammso
    • August 2004
    • 25

    Silvermolly..sjuk?

    Hejsan! Jag köpte mina första silvermolly för ca en vecka sen. Nu har jag upptäckt att ena honan är som genomskinlig på mitten.Den andra är ju ungefär pärlemorsvit.Vad beror detta på?
    A-SM
  • Susanna
    • July 2004
    • 215

    #2
    brukar de inte tappa färg om de är stressade över något..?

    Kommentar

    • mammso
      • August 2004
      • 25

      #3
      Jag vet inte..tack för svaret i alla fall. Hon jagar den andra honan också.Jag tycker i så fall att den andra "jagade" borde tappa färg.. Jag har ingen aning,fast jag är ju nybörjare också..
      A-SM

      Kommentar

      • Susanna
        • July 2004
        • 215

        #4
        jo,det var bara en gissning..hade 2 guppyhonoe förut,den ena blev faktiskt svart när den blev stressad den andra ändrar inte de minsta färg..så det kanske är lite olika (?) ställde faktiskt en sån fråga en gång i tiden 8-)

        Kommentar

        • Durrrr
          • September 2009
          • 18

          #5
          Ursprungligen postat av mammso
          Hejsan! Jag köpte mina första silvermolly för ca en vecka sen. Nu har jag upptäckt att ena honan är som genomskinlig på mitten.Den andra är ju ungefär pärlemorsvit.Vad beror detta på?

          Bumpar denna tråden lite då jag tycker mig ha drabbats av samma syndrom.
          Skaffade för några veckor sedan 2 honor och en hanne, och bägge honorna är smälltjocka och borde föda när som helst..Och upptäckte häromdagen att den ena honan liksom blivit nästan lite genomskinlig medans den andra fortfarande är pärlemorvit.....Man kan lixom skönja hennes invärtes saker som en svart massa...

          Någon nämde att det kan bero på stress, och det kan jag isf förstå med hannens ständiga uppvaktningar....

          Men kan det vara någon sjukdom?
          Kan kanske TS tala om hur det gick för hennes Mollys?
          Senast redigerad av Durrrr; 06 December 2009, 00:39.

          Kommentar

          • Durrrr
            • September 2009
            • 18

            #6
            Ursprungligen postat av Durrrr
            Bumpar denna tråden lite då jag tycker mig ha drabbats av samma syndrom.
            Skaffade för några veckor sedan 2 honor och en hanne, och bägge honorna är smälltjocka och borde föda när som helst..Och upptäckte häromdagen att den ena honan liksom blivit nästan lite genomskinlig medans den andra fortfarande är pärlemorvit.....Man kan lixom skönja hennes invärtes saker som en svart massa...

            Någon nämde att det kan bero på stress, och det kan jag isf förstå med hannens ständiga uppvaktningar....

            Men kan det vara någon sjukdom?
            Kan kanske TS tala om hur det gick för hennes Mollys?
            Såg senare att hon hade fött några ungar...Så det var väl det som påverkade henne Nu ser hon bättre ut igen, fast hon är rätt tjock fortfarande..Någon som vet ifall det kan ta längre än ett dygn att få ut alla ungarna?

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av Durrrr
              Någon som vet ifall det kan ta längre än ett dygn att få ut alla ungarna?
              Ibland, men det är säkert undantagsfall om det tar så lång tid.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...