Amanoräk- yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • stefanr72
    svarade
    Lite sent svar, men ja larverna kräver saltvatten de första 6-8 veckorna.

    Lämna en kommentar:


  • Amandaarn
    startade ett ämne Amanoräk- yngel

    Amanoräk- yngel

    Hej!
    Köpte i helgen ett gäng amanoräkor för att få lite hjälp på traven med algerna i mitt dvärgkulfisk kar. När jag skulle släppa i dem såg jag i sista sekunden att förutom räkorna fanns där mikroskopiskt små yngel i påsen, hur många som helst. Eftersom kulorna garanterat skulle käka upp dem i ett nafs släppte jag i dem i mitt nanoakvarium ( med endast sniglar, blackworms och sakuraräkor) där de nu har sprattlat runt tills idag då jag sög upp dem med en pipett och stoppade dem i en vas för att kunna studera dem närmare. Är nu 100% säker på att fripassagerarna är amanoräk-yngel, och vore ju superhäftigt att lyckas få dem att överleva och bli små räkor. Min fråga är alltså; har någon erfarenhet av att hålla dessa yngel? Läste lite om att de behöver saltvatten, någon som vet om det är nödvändigt? Vet ju inte heller hur gamla de är, de vill ju bara ha saltvatten i början om jag förstått det rätt. Har lagt i lite alger som de kan knapra på men vet ju egentligen inte vad de äter. Jättetacksam för svar!
Arbetssätt...