Platy yngel frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Julia och Bosse
    • March 2020
    • 9

    Platy yngel frågor

    Hej!
    Vi fick våran första Platy kull 26 februari 2020, de simmar runt bland de vuxna nu utan att bli mat, de är runt 1 cm just nu. Hur lång tid tar det innan de blir ”vuxna” och vilket foder ska man använda? Vi använder flingfoder är det bra?
    Vänliga hälsningar Julia! Hejdåå!
    Senast redigerad av Julia och Bosse; 03 April 2020, 22:31.
  • Julia och Bosse
    • March 2020
    • 9

    #2
    Någon som vet något?

    Kommentar

    • PerLj
      • June 2020
      • 4

      #3
      Hej, jag har haft och har en del platyyngel just nu och kör mindre matbitar i början. Finns mat som heter "First Bites" och är som ett pulver. När de sedan blir lite större och mer aktiva så har jag matat med vanliga flingor fast krossade till småbitar.

      Kommentar

      • Bambikill
        • August 2014
        • 384

        #4
        De är stora nog för att smaska i sig det mest uppskattade hos alla omnivor/karnivor-arter av fisk Frysta mikrodjur
        Vissa av dem är för stora för deras pyttemunnar men artemia slinker garanterat ner - och är grymt uppskattat Det absolut bästa är förstås att odla dem själv (mycket, mycket enklare än man tror - och går fort - men är lite overkill när man bara har ett enda, litet kar) men köp fryst i djuraffären. Kommer i små smidiga frysta kuber ni tinar i en liten burk av fiskarnas eget vatten och häller i karet. Jag garanterar vild glädje hos alla invånare

        Variation är bra och insekter och mikrodjur är den mest naturliga födan. Rent förutom att vara det absolut godaste på denna jord, om du frågar vilken fisk som helst

        Som PerLj sade finns det en massa babymat i pulverform, som är lagom för småttingar. Efter det finns det massor av specialmat för mikrofisk - som är väldigt fint granulat, som lämpar sig väl även för yngel av andra arter.

        Kommentar

        Arbetssätt...