10 guppyhanar i 70l bra plan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • tummen
    svarade
    Det är nog inget problem med ottosar och typ 10 guppyhanar, ottosarna är ju inte så ”rörliga”, så kör på med typ 5 sådana, 10 guppyhanar och kanske en liten grupp med pansarmalar. Guppy gillar både mycket växter och öppet simutrymme. Växter är bara ”viktigt” om du vill ha yngel att överleva...däremot balanserar de i någon mån skadlig lagring av slaggämnen i akvariet, sedan är de ju snygga också! Lycka till!

    Lämna en kommentar:


  • Carolinia
    svarade
    Ok, tack för ditt svar! Då kanske jag istället kör på 12 guppyhanar och skippar otocinclusarna. Då får de ju gott och väl 5 l var att simma i och de blir ju dessutom typ 3,5 cm bara så då bör denna nya plan hålla. Trevlig kväll!

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Det där är svårt men jag följde dessa råd från zoopet när jag planerade invånarna till mitt akvarium:

    Hur många fiskar kan man då totalt ha i ett akvarium? Det är omöjligt att ge ett generellt svar, men följande kan vara ett litet rättesnöre (även om det finns tusen undantag).
    • Fiskar med max.storlek på 7-8 cm - minst 10 L vatten per fisk.
    • Fiskar med max.storlek på 3 cm - minst 2 L vatten per fisk.
    • Fiskar med max.storlek på 5 cm - minst 5 L vatten per fisk.
    • Fiskar med max.storlek på 15 cm - minst 25 L vatten per fisk.

    Lämna en kommentar:


  • Carolinia
    startade ett ämne 10 guppyhanar i 70l bra plan?

    10 guppyhanar i 70l bra plan?

    Hej! Visst kan jag ha 10 guppyhanar i vårt nystartade Juwel Primo 70 l? Det blir nog endast dessa, eventuellt 6 otocinclusar senare. Nystartat sprillans akvarium står och cirkulerar nu med tillsatt bakteriekultur idag. Nästa vecka köper jag två hanar och kollar värdena efter en vecka innan 8 till flyttar in. Låter detta som en hållbar plan? Har försökt läsa här innan och tror jag fått hyfsad koll. Vill inte få yngel. Kul med en ny och dekorativ hobby. Gillar guppysar mkt växter och gömställen eller föredrar de fria simytor?
    Senast redigerad av Carolinia; 04 March 2020, 23:01.
Arbetssätt...